Autor Zpráva
svanda777
Profil
Dobrý den,

jsem poměrně začátečník a chtěl bych se zeptat jestli nevíte jak opravit následující chybu:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'id #9 LIMIT 0, 30' at line 1

Pro ochotné přikládám kód:
<h1>Procházet</h1>
<table border="1">
  <tr>
    <th>Předmět</th>
    <th>Látka</th>
  </tr>
<?
include "casti/texty/connect.php";
$id="1"       ;
$max_id=mysql_query("SELECT MAX(id) FROM `soubory`") or die(mysql_error())         ;
while ($id=$max_id){
  $predmet=mysql_query("SELECT `predmet` FROM `soubory` WHERE `id` = $id LIMIT 0, 30 ") or die(mysql_error());
  $latka=mysql_query("SELECT `latka` FROM `soubory` WHERE `id` = $id LIMIT 0, 30 ") or die(mysql_error());     
  if ($predmet!=""){
  echo "
   <tr>
    <td>$predmet</td>
    <td>$latka</td>
  </tr>
  "     ;}
  $id+=1    ;
}
?>
</table>  
  
Sir Tom
Profil
svanda777:
Také dobrý den - máš chybu v syntaxi (někde kolem LIMIT).

Co obsahuje $id?
A co vypíše toto:
echo "SELECT `predmet` FROM `soubory` WHERE `id` = $id LIMIT 0, 30";
A proč ve while($id=$max_id) je jenom jedno rovnítko?

Pozor - nejdřív deklaruješ $id jako řetězec ($id="1"), ale vsadil bych se, že id v databázi je číslo. A pak s tímto řetězcem provedeš $id+=1;. Provede se tedy, že $id = $id + 1 => $id = "1"+1 => $id = 11; (K řetezci se přidá znak.)
svanda777
Profil
Sir Tom:
Co obsahuje $id?
V tabulce mám záznamy očíslovány id

A co vypíše toto:
> echo "SELECT `predmet` FROM `soubory` WHERE `id` = $id LIMIT 0, 30";

to by mělo vypsat z tabulky soubory v záznamu s ID rovno $id kolonku predmet

A proč ve while($id=$max_id) je jenom jedno rovnítko?
Toho jsem ji nevšiml


Děkuji, že jste ochoten pomoct
Sir Tom
Profil
svanda777:
Nezajímá mě popis toho, co $id "asi" obsahuje, ale jednu konkrétní hodnotu. Je to číslo? (9) Nebo je to řetězec? ("9"). Použij můj echo příkaz do projektu a pak jenom zkopíruj sem, co to echo vypíše.