Autor Zpráva
slower
Profil *
Zdravím, jsem začátečník v Mysql,

potřeboval bych poradit s jednou tabulkou:

CREATE TABLE `tbl_kosik` (
  `kos_id` int(10) unsigned NOT NULL auto_increment,
  `kniha_id` int(10) unsigned NOT NULL default '0',
  `kos_pocet` mediumint(8) unsigned NOT NULL default '1',
  `kos_session_id` char(32) NOT NULL default '',
  `kos_datum` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  PRIMARY KEY  (`kos_id`),
  KEY `kniha_id` (`kniha_id`),
  KEY `kos_session_id` (`kos_session_id`)
) ENGINE=MyISAM AUTO_INCREMENT=58 ;

může mi někdo prosím vysvětlit co znamená KEY ? je to cizí klíč ?


Dočetl jsem se, že primární klíč může být v tabulce jen jeden, mám tu následující kód ve které jsou dva primární klíče a to dost nechápu...

CREATE TABLE `tbl_offer_items` (
  `offer_id` int(10) unsigned NOT NULL default '0',
  `cokolada_id` int(10) unsigned NOT NULL default '0',
  `offer_pocet` int(10) unsigned NOT NULL default '0',
  PRIMARY KEY  (`ob_id`,`kniha_id`)
) ENGINE=MyISAM;

vidíte 2 primary key ? jakto ?

Moderátor Kajman: Vkládej prosím kódy mezi značky [pre] a [/pre] (stačí kliknout na ).
Medvídek
Profil
slower:
vidíte 2 primary key ? jakto ?
PRIMARY KEY je složen kombinací sloupců `ob_id`,`kniha_id`
slower
Profil *
aha,
a nevíš na co slouží KEY je to cizí klíč ?
Kajman
Profil
Ne, v tomto případě je to synonym pro vytvoření indexu nad tím sloupcem.
slower
Profil *
a k čemu mi to slouží ten index ?


tak už jsem to našel k čemu slouží ten index, pro lepší a rychlejší vyhledávání v databázi....

chci se ještě zeptat, mám tu hodně tabulek ve kterých jsou tedy primární klíče a tyhle indexi ale nevidím tu žádné cizí klíče ?? je to obchod a tedy nejsou tu žádné propojené tabulky, tak potom nechápu, proč se dělají relace mezi tabulkami ? když ten obchod funguje i bez nich....

Může mi někdo říct k čemu jsou tedy potom ty relace ?
slower
Profil *