Autor Zpráva
Acer1968
Profil
Dobrý den všem.

Jsem začátečník. Proto se možná zeptám blbě a proto možná očekávám odpověď "po lopatě", pokud tu bude někdo, kdo na to bude mít náladu. Mám takhle navrženou databázi:

Obrázek je zde http://duotech.9e.cz/images/relace_databaze.png

Jde mi o tu část v červeném rámečku. Tabulka duo_kontakty_zakazniku mi spojuje tabulku duo_zakaznici s tabulkou duo_kontakty tak, že platí:
1) každý kontakt může být přiřazen právě jednomu zákazníkovi (prostě nikdo z kontaktů nedělá ve více firmách současně a pokud ano, je to jiný kontakt)
2) každý zákazník může mít přiřazeno libovolně mnoho kontaktů (prostě v oddělení zákazníka pracuje víc lidí, kteří mohou objednávat)

Je to tak?

Pak u tabulky duo_zakazky by mělo platit:
1) každá zakázka má přiřazeného právě jednoho zákazníka (není možné v jedné zakázce vyrábět pro víc zákazníků najednou)
2) každá zakázka má přiřazen právě jeden kontakt od toho zákazníka (prostě někoho z toho nákupnho oddělení zákazníka, kdo tu zakázku objednal)

A teď bych potřeboval docílit toho, abych, když v nové zakázce v tabulce duo_zakazky vyberu zákazníka z nějakého rozbalovacího menu (prostě zákazník i jeho kontakty musejí být v databázi dřív, než založím novou zakázku), jsem mohl vybrat z druhého rozbalovacího menu jen z těch kontaktů, které jsou příslušné tomu konkrétnímu zákazníkovi. Dá se to nějak vynutit v MySQL a pomocí "nějakého" jednoho dotazu? Nebo prostě musím v PHP napřed naplnit rozbalovací menu pro výběr zákazníka a teprve na základě téhle volby naplnit rozbalovací menu pro výběr patřičného kontaktu?