Autor Zpráva
lopik
Profil
Dobrý deň, chcem len povedať, že sa v SQL veľmi nevyznám, som začiatočník avšak potrebujem spraviť jednu vec na eshope.
Potrebujem spojiť tabuľu "produkty" a "ceny_produktov" cez ich rovnaké id. To by som zvládol. Avšak potrebujem nakopírovať z rodičovských produktov (parent_id rodičovského je vždy 0) ceny (ak nie sú nulové, tzn. kopírovať len tie, ktoré majú vyplnenú cenu) na všetky dcérske produkty (dcérsky produkt má vždy parent_id = id rodičovského produktu), ale len v tom prípade, ak dcérsky produkt cenu už nemá vyplnenú (tzn. jej hodnota je prázdna)

tabuľka ceny_produktov má stĺpce (len tie ktoré treba píšem) id, cena
tabuľka produkty má stĺpce id, parent_id

Viete mi prosím poradiť ako to spraviť?

Ďakujem
Tomášeek
Profil
lopik:
Achjo...

„Komplexná tvorba internetových web stránok spĺňajúcich vaše predstavy...“ a neumíš napsat ne úplně složitý SQL dotaz? Navíc, když jsi schopný ten dotaz poměrně přesně zformulovat textově, což bývá často ta složitější část, tak přepsat jej do SQL by snad neměl být problém...
lopik
Profil
Tomášeek:
možno to bude tým, že tvorba webov je moje "hobby" nie môj džob. robím weby občas vo voľnom čase a dúfal som, že mi bude niekto ochotný s týmto pomôcť.... učím sa aj vďaka príkladom....
Tomášeek
Profil
lopik:
že tvorba webov je moje "hobby" nie môj džob. robím weby občas vo voľnom čase
Hm, škoda, že to podle tvého webu nevypadá. Dokonce je vás dle množného čísla více, některý z kolegů ti neporadí? „Množství úspěšných projektů“ jste zvládli v týmu bez základů SQL? Nebo si jen vymýšlíme?
Keeehi
Profil
Těch možností je spousta. Pokud nevyplněná hodnota znamená, že tam je null, pak se dá použít ifnull.
SELECT IFNULL(cena_potomka, cena_rodice)

Pokud je to třeba prázdný řetězec, nula, nebo něco takového, pak if. A nebo konstrukce CASE WHEN THEN ELSE END.
Kajman
Profil
lopik:
Chcete dělat insert nových řádků, nebo tam již jsou řádky s nulovou cenou (nebo null hodnotou) a chcete udělat update?