Autor Zpráva
Mingan
Profil
Dobrý den,

Nedávno jsem ukládal nějaké pokusné testy do databáze(MySQL5) a když jsem se na ně pak v klientu díval, vypadaly naprosto příšerně. Myslel jsem si, že je problém v kódování. Snažil jsem se najít jak nastavit utf8, ale nedařilo se mi.

Když ovšem vypíšu do PHP tu hatlamatilku, tak se chová jako by byla v utf8 opravdu.

Chtěl bych prosím vědět, je to normální? Že v klientu to vypadá jako patvar, ale ve výstupu se text chová jako utf8? Případně, jak nastavit kódování db na utf8?

Předem děkuji
Mingan
Hugo
Profil
Ono záleží na tom jak máš nastavené připojení v php a na konzole. Ovlivnit to můžeš pomocí příkazu
SET CHARACTER SET utf8
Mingan
Profil
Hugo» Mohl bych poprosit o trošku delší rozvinutí? Já jsem s tímhle hodně začátečník a neorientuju se v tom.
tpikalek
Profil *
Musíš si v phpMyAdmin nastavit přístup do databáze (řekněme třeba Latin2_cs pro iso-8859-2).
Pak importuj tu databázi (jestli to děláš ze souboru, tak ten soubor musí být v tom stejným kódování) nebo ju vytvoř (zase při vytváření nastav to kódování) a přepiš...
V PHP kódu ihned po připojení k databázi napiš:
mysql_query("SET NAMES latin2_cs")
Nebo jiný kódování. Mělo by to jet.
Jestli ne, zkontroluj si nastavení souboru php.ini, jestli tam nemáš, aby to automaticky posílalo headerem jiný kódování. Kdyžtak to uprav na (nebo tak nějak):
;default_charset = ""

Tinak, ty děláš stránky v UTF8?
Mingan
Profil
tpikalek»Ano. Sice jsou s tím občas problémy, ale většinou jdou vyřešit.
Mám jeden problém: nepoužívám phpMyAdmin, jen příkazový řádek MySQL. Takže jdu instalovat phpMyAdmin.
Díky za pomoc
Anonymní
Profil *
zdravim, mam php5 a mysql5

nastavenie phpmyadmin mi ukazuje toto
Znaková sada v MySQL: UTF-8 Unicode (utf8)
Overenie MySQL spojenia: utf8_bin

subor je ulozeny vo formate utf8
v php.ini mam nastavenie default_charset = "utf-8"

Kodovanie stranky mam nastavene na UTF-8

do kodu hned po pripojeni na databazu som dal: mysql_query("SET NAMES utf-8");