Autor Zpráva
Arpagone
Dobrý den,
omlouvám se. Stále jsem v PHP začátečník.

Rád bych pracoval při vkládání dat do tabulek v databázi MYSQL tak že, vybraná databázová tabulka se bude vybírat podle názvu tabulky uložené v proměnné. Bohužel příkaz INSERT INTO $nazevproměné nefunguje.
Paradoxně u příkazů UPDATE nebo SELECT to problém není. Dokázal by mi prosím někdo poradit řešení?
Kajman
Ukažte kód.
Arpagone
Db::query('
INSERT INTO $promenna (cislo, typ_poznamky, nadpis, text, datum_pripadu, datum_vlozeni, datumacas )
VALUES (?,?,?,?,?,?,?)
',htmlspecialchars ($_POST['cislo']), $_POST['typ_poznamky'], $_POST['nadpis'], $_POST['text'], $_POST['datum_pripadu'], $datum, $datumacas );

Pokud $promenna nahradím skutečným názvem databázové tabulky, tak vše funguje dobře. Jinde chyba nebude.
anonym_
Profil *
Arpagone:
Ja tam vidím syntax error.

Druha věc je, ze takhle se zo neřeší. Název tabulky znáš, jinak bys nevěděl ani, s jakými sloupci pracovat. Trochu mi to přijde, jako by každy napr. zákazník mel svoji vlastní tabulku, coz je samozrejme spatny navrh databaze.

Posledni dva sloupce mi přijdou duplicitni, pokud obsahují oba dva datum vložení záznamu.

Pardon, tak nevidím, prekoukl jsem se na telefonu.

Zato tam vidím nesprávně ošetřené proměnné (htmlspecialchars určitě neni vhodné ošetření ani pro vstup do databaze, ani pro cislo).
Firibix
Reakce na Arpagone:
V řetězci uzavřeném do jednoduchých uvozovek neprobíhá nahrazování proměnných, musíš je nahradit dvojitými uvozovkami.

$promenna = 'tabulka';

echo 'INSERT INTO $promenna';
// vypíše INSERT INTO $promenna

echo "INSERT INTO $promenna";
// vypíše INSERT INTO tabulka
Arpagone
Firibix:
Super!!!!! To je přesně ono! Moc děkuji. Funguje to.

anonym:
Také děkuji. Je pravda že každý uživatel má svoji tabulku, která je kromě názvu stejná s ostatními uživateli. Vím že by se to dalo dát do jedné tabulky a přidat sloupec s identifikací uživatele. Přijde mi to ale takto bezpečnější a rychlejší. Možná se mýlím.