Autor Zpráva
Saria
Dobrý den, pracuji poprvé s DB a mám vytvořen učební příklad. Studuji vše podle knihy PHP a MySQL, Larry Ullman. Mám vytvořenu stránku, kde se uživatel přihlásí, zaregistruje a data se uloží do DB. Tuto část jsem pochopila. Pak jsem vytořila stránku , kde si uživatel vloží inzerát, může přidat fotografii, atd. To jsem také zvládla. Co mi činí potíže je vytvořit správnou druhou tabulku..

Do druhé tabulky ukládám údaje: název souboru, velikost, typ unzerátu, dobu inzerátu, atd....
Jako promární klíč mám id_prijetí.
V první tab. mám pr. klíč id_uzivatele.

V tabulce 2 je id_uzivatele jako cizí klíč.
Vytvořila jsem také dotaz:
$dotaz = "SELECT id_uzivatele FROM uzivatele, inzerce WHERE uzivatele, id_uzivatele = inzerce, id_uzivatele"; //(UŽIVATELSKÉ JMÉNO)

Ale dál s tím nemohu pohnout. Podle knihy bych měla mít nějaký sloupec z 2.tab. zařazen do 1. tab. Ale asi mi uniká nějaký základní princip, nemohu to prakticky pochopit.
Saria
Kajman_
Profil *
Prostě uděláte dotaz na více tabulek. Problém máte v tom, že v knížce jsou asi tečky a Vy tam máte čárky.

SELECT i.*, u.jmeno_uzivatele FROM uzivatele u, inzerce i WHERE u.id_uzivatele = i.id_uzivatele
Saria
Váš řádek i ten původní mi načte hodnotu 1, 2, 3, atd.....
Jen v principu nenačte iduživatele, který si inzerát vložil.

Je ale docela možné, že musí být nadefinovány podmínky, za kterých takto PHP script s inzerentním formulářem funguje a to já nemám.
Nebo jsem si vybrala složitější věc a měla bych se učit spojovat dvě tabulky na něčem příhodnějším. Každopádně jsem si našla www.linux.soft a tam je jedna z prvních rad, mít to promyšleno, což já nemám a vytvářím tabulky a řádky podle toho, co se učím.

Po tom, co jsem se dověděla v linuxu si teď ani nejsem jistá, je-li 1:N vhodná, nemělo-li by to být spíš N:N. Člověk to asi již intuitivně pozná z praxe, ale tu já ještě nemám. Takže pokračuji stylem pokus-omyl a občas i pokus-funguje.
Zatím jsem s tím teda nehla.....
Saria
Kajman_
Profil *