Autor Zpráva
TooFew
Profil
Mám tabulku se strukturou cislo int, ip varchar(20) a další...
Potřebuju, aby se mi do ní vložil nový záznam, pokud script nenajde ip návštěvníka ve sloupci ip. Pokud jo, aby zvětšil cislo v řádku u té IP o1. Jak na to? Díky.
Hugo
Profil
Proved update a zkontroluj pocet ovlivnenych radku. Pokud bude nula, tak udelas insert. Pokud bude 1, tak skript ukoncis.
djlj
Profil
mysql_query("INSERT INTO ip.....");

if(mysql_errno()>0){

mysql_query("UPDATE ...");

}


IP adresu si v tabulce nastav jako unikátní (jinak to nebude fungovat).
TooFew
Profil
djlj
Ten kód nechápu. Ono to přece udělá insert, a pokud mysql_errno() (funkci neznám) bude kladné, provede update. Ale insert se provede pokaždé. I když tam ta IP už je. Ne?
A jak si ji nastavím jako unikátní? Já jsem v tomto amatér, takže prosím vysvětlení nebo přiblížení. Díky.
djlj
Profil
Ale insert se provede pokaždé. I když tam ta IP už je.
Jasně, ale pokud bude IP unikátní (tedy, že může být v daném sloupci každá hodnota jen jednou), nic se do databáze nevloží a mysql_errno (vrací číslo chyby při posledním dotazu na MySQL) bude větší než nula..

Unikátnost nastavíš buď kli¨knutím na "Unikátní", nebo sql dotazem:

ALTER TABLE `tabulka` ADD UNIQUE (`ip`)
Hugo
Profil
djlj

Toto ale neni moc rozumne reseni, protoze mysql muze zahlasit chybu i z jineho duvodu nez je duplicita. Prinejmensim je rozumne bud porovnavat cislo chyby nebo parsovat chybovou hlasku.
koudi
Profil
Udělal bych asi jednodše takhle (musíš mít ip jako unique):
INSERT INTO tabulka (cislo,ip) VALUES (hodnota1, hodnota2) ON DUPLICATE KEY UPDATE cislo = cislo +1 where ip=VALUES(ip)

Pokusí se to vložit a pokud tam už je, tak to updatuje. Takhle nějak to bude (psáno narychlo z hlavy).
djlj
Profil
Hugo
Ano, to máš pravdu. Toto byl jen náčrt ;). Stačí se v manuálu mrknout na číslo chyby při duplicitě...
TooFew
Profil
koudi