Autor Zpráva
MG
Profil *
dobrý den, mám problém s Coppermine gallery, všechno funguje normálně, správně mi to jede v češtině, ale protože používám popisy k foto v metadatech přímo v obrázcích (IPTC Description), Coppermine mi tyto popisky vypisuje nesprávně (č,š, a pod.) nahrazuje různými jinými znaky nebo je vůbec nezobrazuje. Podle mě je potřeba nějaké úpravy v PHP scriptech již při načítání dat z EXIF a IPTC před jejich exportem do databáze. Dík za každou informaci.
Ahoj M.G.
nightfish
Profil
MG
ano, je potřeba zjistit, v jakém kódování jsou znaky v EXIFu a IPTC kódovány a před uložením do databáze je vhodně překódovat
marmulak
Profil *
Děkuji noční rybko,
děkuji za odpověď, podařilo se mi zjistit, že kódování v EXIF by údajně mělo být údajně v Unicode, jenomže ten hlavní problém je, jak najít místo v PHP kde se to čte a předává do databáze, poté bych už možná sehnal někoho, kdo by to dokázal ošetřit. Možná za nějakou rozumnou odměnu ... ! Nejsem totiž programátor. Najde se někdo kto pomůže ??? :))
Dík
123@cbox.cz
MG.
nightfish
Profil
marmulak
vypadá to, že IPTC se zpracovává v souboru include/iptc.inc.php

s copperminem jsem nikdy nedělal, nicméně předpokládám, že když se provede úprava v tomto souboru, tak by to mělo fungovat i ve zbytku aplikace...

teoreticky by mohlo stačit upravit funkci strip_IPTC() následovně (akorát do funkce iconv to chce zadat správně vstupní i výstupní kódování...)

function strip_IPTC($data) {

if (is_array($data)) {
foreach ($data as $key=>$item) {
$data[$key]=strip_IPTC($item);
$data[$key] = iconv("utf-8", "windows-1250", $data[$key]);
}
} else {
$data=htmlentities(strip_tags(trim($data,"\x7f..\xff\x0..\x1f")),ENT_Q UOTES); //sanitize data against sql/html injection; trim any nongraphical non-ASCII character:
}
return $data;
}
MG
Profil *
zatím dík zlatá rybko, pokud se to podaří realizovat, tak tě odměna určitě nemine... :))
s pozdravem MG.
MG
Profil *