Autor Zpráva
newb
Profil *
Jsem úplný začátečník, co se mysql týče a tak moc prosím o každou radu. Doma jsem naprogramoval jednoduchý kus kódu, který dělal přesně to co měl. Když jsem s tím ale přišel na server, tak jsem obdržel hlášku

Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in c:\wwwroot\mysql\index.php on line 13

na serveru běží nějaké mysql server 6.0

Nevíte někdo, proč program nezná funkci mysql_connect() ??
newb
Profil *
popř. jestli nepotřebuje spiš php nějak "vysvětlit", že se budou používat funkce mysql
Jan Tvrdík
Profil
newb
Není zapnutá knihovna mysql - potřeba povolit v php.ini
nightfish
Profil
jestli nepotřebuje spiš php nějak "vysvětlit"
potřebuje, v php.ini odkomentovat řádek
extension=php_mysql.dll
(a případně umístit do prohledávaných adresářů (proměnná prostředí PATH) libmysql.dll, pokud tam již není)
a pak samozřejmě restart apache
newb
Profil *
v php ini äle jsou řádky

extension=php_mysql.dll
extension=php_mysqli.dll
nightfish
Profil
pokud je před prvním z nich středník, tak jej odstraň
pokud tam není, tak bude problém zřejmě v chybějící libmysql.dll
nejjistější je zkopírovat ho (z adresáře s php) do c:/winnt/system32
a nezapomeň na ten restart apache, pak teprve dojde ke znovunačtení php.ini
newb
Profil *
zkopiroval jsem a restartovat pujdu hned. Neni ale potřeba to ještě nějak zadat do té proměnné path? Stačí pouhé umístění ve windows/system32
nightfish
Profil
v PATH bývá windows/system32 implicitně
newb
Profil *
nefunguje. V php.ini není žádný odkaz na windows/system32.
newb
Profil *
ve windows je nastavena path na c:/php a c:/windows/system32
newb
Profil *
takže:

php.ini obsahuje řádky

[PHP_MYSQL]
extension=php_mysql.dll
[PHP_MYSQLI]
extension=php_mysqli.dll

v adresáři c:\windows\system32

je soubor libmysql.dll

PATH je ve windows nastavena na c:\windows\system32

Program hlásí

Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in C:\wwwroot\mysql\index.php on line 13
nightfish
Profil
newb