Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
MajoCQ Profil |
#1 · Zasláno: 1. 10. 2009, 09:38:07
Dobrý deň
Ide o systém na rezerváciu ubytovania. Potreboval by som poradiť princíp ako implementovať funkcionalitu "najbližšie objekty" - zobrazuje najbližšie objekty v okolí napr. ďalšie ubytovacie zariadenia, kúpaliská, hrady atď. Niečo podobné majú na stránkach: http://tinyurl.com/y8nhhyt a http://www.delia.sk/rodinny-dom-podhajska?setAff=3_3 Ďakujem |
||
roberta Profil |
#2 · Zasláno: 1. 10. 2009, 12:08:59
najprv si urob mapu objektov. na papier si nakresli vrcholy (objekty) a poprepájaj ich hranami (vzdialenosti medzi objektami)
vznikne ti štruktúra nazývaná graf. bližšie info o grafoch nájdeš napr. na wikipedii: Teórie grafů existuje niekoľko grafových algoritmov, ktoré popisujú prácu s grafmi |
||
MajoCQ Profil |
#3 · Zasláno: 1. 10. 2009, 12:45:50
roberta
Hm, cez grafy by to bol asi problém - ja to potrebujem spraviť pre tisíce objektov a musí to bežať rýchlo. Skôr som myslel niečo cez zemepisné súradnice alebo google maps - potrebujem vyhľadávať objekty do určitej vzdialenosti (stačí vzdušnou čiarou). |
||
roberta Profil |
#4 · Zasláno: 1. 10. 2009, 13:16:32
MajoCQ
„Hm, cez grafy by to bol asi problém - ja to potrebujem spraviť pre tisíce objektov a musí to bežať rýchlo“ práve preto boli vymyslené grafové algoritmy, ktoré optimalizujú pamäť aj čas vykonania... „Skôr som myslel niečo cez zemepisné súradnice“ do vrcholu grafu si môžeš dať aj GPS súradnice. potom nemusíš hranám priraďovať vzdialenosti, ale vzdialenosť vypočítať z tých súradníc vyhľadávanie všetkých objektov do vzdialenosti od nejakého objektu je pekný príklad na skúške z programovania ;) |
||
Časová prodleva: 15 let
|
0