Autor Zpráva
Tomashekk
Profil
Lidičky, nechci od Vás aby mi to někdo nascriptoval apod. Musím na DMP (dlouhodobá maturitní práce) udělat WWW stránky jedné průvodkyní památek v Praze pro cizince. Ovšem musí tam být i nějaký systém objednávek. Jsem začátečník, ovšem podle mého s velkým zájmem o rozvoj svých dovedností. Potřeboval bych Vaše návrhy jak to udělat... Dělám to v MySQL a PHP. Nemám žádný nápad jak to celé zrealizovat. Jak vybrání objednávky, tak potvrzení (jak přes email, apod). Po té aby to vygenerovalo fakturu, která by se odeslala oběma stranám a byl tam možný import do účetnictví (fakturu a import mám vyřešený). Budu moc rád za každý návrh.
unit353
Profil
Pokud jsi začátečník a máš zájem o rozvoj svých dovedností jak píšeš, tak je hloupost, aby ti tady někdo říkal jak to udělat. Možností je spousta, a víc než jedna vede k cíli. Takže doporučuji nejprve nastudovat literaturu a až potom sednou za PC a drtit php. Ten kdo ti zadal práci ti doporučí i literaturu. A až budeš mít svůj vlastní první návrh, tak ho tady napiš a někdo ti poradí jak to udělat lépe. Lepší je mít špatný návrh než žádný, chybami se člověk učí. Pokud se ti nechce studovat literatura nebo to chceš rychle zpíchnout, tak raději rychle přemýšlej o změně tématu DMP. Dovednosti ti nikdo nepředá, ty musíš získat sám aktivitou a učením. Cílem tvé práce není průvodce památek, ale naučit se vyřešit problém. To jestli se ta aplikace pak použije je druhořadé. Asi jsem tě teď nasral, ale je to pro tvé dobro.
Tomashekk
Profil
unit353
nenasral jsi mne. naopak.
jak jsi sám řekl, že bych měl mít svůj návrh. tak něco mám. Ovšem zdá se mi to jako ptákovina.
mám to zatím jen jako text a nijak jsem se zatím nehrnul do nascriptování. Zákazník si vybere danou prohlídku, vyplní formulář. V tu chvíli se mu odešle na mail objednávka a zároveň se na hostingu vytvoří dočasný soubor pro potvrzení. Link na tento soubor bude v těle zprávy která se odeslala zákazníkovi. Zákazník klikne na tento link a dá potvrdit v tento moment se dočasný soubor smaže a přepíše do MySQL. Faktura této objednávky se zašle jak průvodkyni tak zákazníkovi.

Zdá se mi to naprogramovatelný, ovšem dost složitý.
unit353
Profil
Tomashekk
začínáš ze špatného konce. Nejprve si musíš určit kde budeš mít data (DB, filesystem), pak musíš vyřešit přihlašování (asi nebude ani nutné, prostě admin bude mít stránku, kterou zná jen on). Potom vyřešit vkládání, editování, mazání a zobrazování prohlídek. Až potom se pusť do objednávek. Je dobré si kreslit diagramy, pro začátečníka asi nejlépe "vývojáky". Na objednávky prozatím zapomeň.
Tomashekk
Profil
unit353
takhle... vkládání, editování a mazání mám promyšlené a skoro hotové. Vše jedu zatím na localu. horší je to s tou DB a pak to zobrazování
Tomashekk
Profil
unit353
přihlašování mám řešené přes session, s cookie neumím :(
ninja
Profil
Tomashekk: tu chvíli se mu odešle na mail objednávka a zároveň se na hostingu vytvoří dočasný soubor pro potvrzení. Link na tento soubor bude v těle zprávy která se odeslala zákazníkovi. Zákazník klikne na tento link a dá potvrdit

Tento krom (potvrzovací link v emailu) mi přijde zcela nadbytečný. Coby klient poptávající průvodce si chci objednat průvodce, ne potvrzovat něco v emailu. Proč to tam chcete mít?

BTW: tvoříte imaginární projekt, nebo něco reálného pro skutečného průvodce? Mluvil jste s dotyčným průvodcem?

Posílat rovnou fakturu mi přijde nesmyslné. Co když průvodce nebude v daný termín dostupný?
Alphard
Profil
Soubory bych do toho netahal. Objednávky bude lepší naházet do databáze a přidat stavový sloupec (čeká na vyřízení, zamítnuto, potvrzeno, ...). Průvodkyně si prohlédne nové objednávky a rozhodne se, které potvrdí (odeslání faktury, obsazení termínu, apod) nebo smaže, není problém. Trochu těžší by byl vícedenní rezervovací systém, práce s časovými intervaly už není tak průhledná.

Pro začátek si co nejvíce promyslete strukturu databázových tabulek (tady bych zdůraznil normalizaci) a hlavní strukturu scriptů, drobnějším úpravám se stejně nevyhnete.
K zadání si promyslete, jestli skutečně nikdy nenastane situace, kdy by bylo více průvodců. Tohle je přesně změna, jejíž provedení by vyžadovalo přepsání podstatné části systému a je dobré počítat s tím předem.

PS: Snad to není na začátek moc.

Doplnění. S tou normalizací (a zvláště odkázanou stránkou) jsem to opravdu přehnal. Až bude umět základy, tak se věnujte spíše spojování tabulek, poddotazům, seskupování, bezpečnosti apod.
Tomashekk
Profil
Děkuji za každou radu. Ovšem dnes jsem dostal email, že to je úplně jinak. Zákazník si odešle objednávku kdy a co a jak by chtěl vidět a to se odešle, no a průvodkyně se rozhodne zda na to kejvne nebo ne. Ovšem chce tam vždy aktuální převod měny z kč na usd, euro, apod... :)

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: