Autor Zpráva
Bouda
Profil
Dobrý den.

Existuje prosím nějaký standart jak postupovat při tvorbě stránky?

Myslím například tvorbu českých stránek názvy divu.
<div id="wrapper"> nebo <div id="obal"> nebo <div id="objekt1">


Vím, že si to můžu pojmenovat jak chci, ale pokud existuje něco čeho by bylo vhodné se držet, tak bych to raději tak udělal.

Případně jestli to vadí robotům při indexaci a podobně...

Nemáte prosím nějaký odkaz, který by mi pomohl? Nebo to nemám vůbec řešit?
Jsem docela začátečník, tak ať tam od začátku nebastlim kraviny :)
Díky
panther
Profil
Bouda:
Myslím například tvorbu českých stránek názvy divu.
neexistuje. Každý pojmenovává podle sebe. Zhruba půl na půl se objevují české a anglické názvy, které se překrývají (wrapper, header, content, footer nebo obal, hlavicka, obsah, paticka).

ale pokud existuje něco čeho by bylo vhodné se držet, tak bych to raději tak udělal.
bude stačit, když se v tom vyznáš ty (a pokud možno i všichni ostatní).

Případně jestli to vadí robotům při indexaci a podobně...
nevadí.

Vůbec to neřeš. Pojmenovávej spíš věcně, původně modrý #blue se může později přebarvit na zeleno a už se v tom nikdo nevyzná. Proto raději #news než #blue.


Píšeme standard, s „t“ se píše standarta.
Joker
Profil
Bouda:
Standarty (= prapory) určitě ne, že by byl nějaký standard (= norma) pro IDčka, o tom taky nevím.

Podle mého názoru když budou správné značky na správných místech, nebudou tam zbytečné značky, kód bude čitelný a snadno udržovatelný, tak to je správně.

Případně jestli to vadí robotům při indexaci a podobně
Myslím, že robotům jsou IDčka prvků ukradená.

edit: Moc pomalý... zajímavé, že se mi neobjevilo upozornění na pantherův příspěvek.
Je ale dobrá připomínka, že je dobré prvkům dávat názvy/třídy podle jejich logického významu a ne podle vzhledu, protože vzhled se může časem měnit a pak je matoucí když <div id="zeleny"> je modrý.
Pohan
Profil *