Autor Zpráva
Jack06
Profil
Dobrý den, chci se zeptat, jestli jste někdy někdo tvořil již, nebo se pokoušel vytvořit byť i jednoduchou hru, kde mezi sebou mohou válčit dva hráči s více jak jedním druhem jednotek.. Něco na způsob travián, divoké kmeny, webgame, ogame a další. Jedná se mi o to, jak se řeší boje. Kolik jednotek jaká jednotka zabije a naopak, když budou proti sobě více jak dvě jednotky s rozdílními silami útok a obrana (viz například kopi proti koni atd.) díky za rady. Pokud víte o nějaké free gamesce v php, ve které to je řešené, abych se mohl podívat na nápad řešení, taky pomůže. Děkuji
mckay
Profil
Jack06:
No, k těm bojům - řešil bych to tak, že bych někde v databázi, nebo konfiguračním souboru (podle toho, co ti vyhovuje), měl naházené všechny druhy jednotek, které budou mít přidané svoje vlastnosti (obrana, útok, pohyblivost).

Potom jdeš jakoby do boje s určitým počtem jednotek. Zjistíš, kolik jich je, vynásobíš obranu, útok a pohyblivost počtem jednotek (na každé straně) tak, aby jsi dostal celkovou obranu, útok a pohyblivost ke každému druhu jednotek. Pak to samé uděláš i na druhé straně a de facto odečteš, komu zbudou jednotky, vyhraje - alespoň tak nějak jsem to dělal, než jsem si to rozmyslel, všechno smazal a raději si nakódoval blog :).
Jack06
Profil
Nojo, tak nějak to je zjednodušeně, ale jsou pak rozdíly, když by šli proti sobě jednotky (lučišník, pěšák, kopiník) a (lučišník, pěšák, koně) - no asi takto: kopiník by měl +20% útok proti koňům a koně zase proti pozemním jednotkám mimo kopiníků.. když bych vynásobil jen celkový útok a celkovou obranu, tak mi vyjde například kolik jednotek pochcípá.. ale nepřijdu na to, kolik kterých jednotek.. je blbost, když pujde 10 kopiníků a 50 pěšáků proti 10 koňům, aby pochcípalo 10 pěšáků a 10 koňů..
Webb
Profil
bude matematika:) jak píše mckay tak v databázi bude uložené typy jednotek, jejich dmg, sila, rychlost a podobné blbosti (To vše záleží na tvůrci hry co tam bude chtít mít.) Nakonec kdyz jich bude 500 a budou mit dmg 50 a treba nejaky bonus +5 dmg tak konečný damage pro celou armadu bude třeba (500*5)+(500*50). Ale to je takové jednudoché řešení, můžeš mít svoje a může vypad uplně jinak. Bylo by i lepší kdyby se neopakovalo podle ostatních her ale byly tam nějaké dalši možnosti. V ******** mám pocit že obrana funguje jen pokut si ve vesnici, pokut utočiš tak funguje utok. Ale nevim dlouho jsem to nehral, taky nevidim do kódu. Ale určtitě neco vymyslíš, chce to jen trochu matematiky.
Jack06
Profil
Vím vím, jen jsem tak koukal a chtěl se zeptat, jestli někdo už nemá nějakej basic náhled jak se to třeba řeší :-)
Ono to bude asi taková hračka s if a else ten útok a obrana :-D
Webb
Profil
Jack06
mno můj názor je že je to ta jedna z nejednoduchších větcí na té hře. Pokut chceš dělat hru, tak začni s těma nejhoršíma:)
Čili dobrý nápad, at se hry neopakuji pořát dokola. Protože například ******* a DK jsou uplně stejné hry až na grafiku a par menčich detailu.
Jack06
Profil
Webb:
No jasný, já jen tak ze srandy chci něco zkusit.. když se chytne chytne, když ne tak ne.. :-D Bude drobek jinak postavená ta hra než tyto co znám
mckay
Profil
Jack06:
Ono to bude asi taková hračka s if a else ten útok a obrana :-D
Ironie? Pokud ne, tak tě musím opravit, hračka to nebude :)).
Jack06
Profil
mckay:
chtěl jsem napsat takové hraní.. jakože pokus omyl :-D
Nox
Profil
Jack06:
Není mi jasné proč řešíš hru... pokud pochopíš jak se s PHP pracuje a to programování, tak pak už na tom není co vymýšlet (a je pak jedno kolik stran/jednotek/parametrů etc.)

Pokud chceš zpracovat souboj dvou hráčů - pokud to celé má být jen jednorázová akce s nějakým vypsáním výsledku, pak předáš skriptu kdo s kým bojuje, on to vypočítá a vypíše výsledek... pokud se postupuje v nějakých kolech, tak je jasný, že bude cyklus atd. atd. data se obvykle berou a ukládají z/do databáze

to co popisuješ v [#3] jsou tak konkrétní věci .... to už si tam prostě napíšeš, představuj si co postupně má skript dělat, co se má odehrávat a podle toho to piš (a nejlíp si to předem rozmysli a sepiš)


Jestli to bude jednoduché nebo ne podle mě záleží jak moc složité se to navrhne

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0