Autor Zpráva
vbvbvb
Profil *
Mám dotaz: Jak uspořádat (definovat) stránky s českým textem, aby se nějak rozumně zobrazovaly na systémech bez češtiny (např. českému uživateli žijícímu v Americe na PC s anglickým o.s.). Třeba i s ořezanou diakritikou, aniž by uživatel musel něco přepínat. Nebo automatizovat hledání a aktivaci českého fontu? Jsem začátečník, omlouvám se, ale nikde jsem to v diskusi nenašel. Jde to vůbec?
jksdf
Profil
UTF-8 má v podpore všetky možné znaky, aj češtinu. Základné písma majú podporu množstva znakov, takže nepredpokladám, že by s tým mohol byť problém.
Petr ZZZ
Profil
vbvbvb:
Definuj kódování utf-8 a ulož v něm soubor. Další info: Čeština na webu
Bubák
Profil
Klidně můžeš použít i středoevropské kódování windows-1250, nebo iso-8859-2. Pokud na stránce bude patřičný meta tag charset, prohlížeč se přepne automaticky.
Pokud nemáš nějaký vážnější důvod použít středoevropské kódování češtiny, doporučil bych mezinárodní utf-8.
Witiko
Profil
Můžeš to klidně kódovat rovnou i v Unicode / UTF-16. Jen pak bude každé písmeno zabírat dvojnásobek bajtů. :)
Bubák
Profil
Jen pak bude každé písmeno zabírat dvojnásobek bajtů.
Pokud porovnávám velikost s UTF-8, tak každé né. Než použít výraz "písmeno", tak přesnější je znak, protože to platí třeba i pro mezery.
Witiko
Profil
Bubák:
tak každé né
J, UTF8 na rozdíl od Big Endianu použije 2 bajty jen pokud je to nutné, UTF16 má na jakýkoliv symbol vyhrazených 16 bitů.
Chamurappi
Profil
Reaguji na Witika:
UTF16 má na jakýkoliv symbol vyhrazených 16 bitů
… nebo víc. Unicode je velký.
Petr ZZZ
Profil
Witiko:
UTF8 (…) UTF16
Ta pomlčka se smí vynechat, nebo to musí být UTF-8 a UTF-16?
panther
Profil
Petr ZZZ:
v kódu se zapisuje s pomlčkou, v běžném textu i bez ní.
Petr ZZZ
Profil
panther:
Díky. Říkal jsem si, nějakého začátečníka to bude mást, a pak jsem si uvědomil, že sám jsem začátečník a zmaten. :)

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.