Autor Zpráva
David1256
Profil
Před chvílí se tu někdo ptal na to, jak například z této adresy http://www.neco.cz/index.php?id=1 udělat učesanější tvar. Mě by zajímalo, jak vůbec udělat ten první tvar tedy http://www.neco.cz/index.php?id=1. Zatím jsem měl stránky uloženy v souborech. Tento tvar vypadá na to, že je stránka uložena někde v databázi, ale jelikož jsem v mysql začátečník, tak nevím, jak na to. Nemohl byste mi to tu někdo prosím nastínit?
panther
Profil
David1256:
takto to funguje s DB i se soubory. Ve spojitosti s DB se používá buď ID, nebo název stránky (upraven pro URL), se soubory se používá často jméno souboru.

www.example.com/page=kontakt - include souboru kontakt.php
www.example.com/page=kontakt - SELECT obsah FROM tabulka WHERE url = $_GET['page']
www.example.com/id=2 - SELECT obsah FROM tabulka WHERE id = $_GET['id']

Samozřejmě to ani jedno není zabezpečené, jen náznak (u ID kontrola datového typu - INT, atp.).
David1256
Profil
Díky, ale ještě by mě zajímalo, jak to zapracovat do <a>Odkaz</a>. Jak řeknu tagu <a>, aby odkazoval na stránku www.example.com/page=kontakt ?
panther
Profil
David1256:
atributem href, stejně jako u jiných odkazů. <a href="?page=kontakt"> či <a href="example.com/index.php?page=kontakt">
David1256
Profil
Asi to špatně chápu, protože mi to nefunguje. Pochopil jsem to dobře, že když udělám odkaz takto <a href="?page=kontakt"> přesměruje mě to po kliknutí na odkaz na stránku kontakt.php? Mě to takhle totiž jenom přihodí ?page=kontakt za aktuální adresu, ale nikam mě to nepřesměruje.
panther
Profil
David1256:
přesměruje mě to po kliknutí na odkaz na stránku kontakt.php?
ne, přesměruje tě na ?page=kontakt.

Chceš-li se dostat na stránku kontakt.php, zadej toto do atributu href.
David1256
Profil