Autor Zpráva
Jurasek
Profil
Ahoj přátelé,

Jsem začátečník (tvořím cca 2 měsíce v html 4.01 transitional) a mám tři, snad ne moc hloupé dotazy. Četl jsem kde co, ale jasné odpovědi jsem nenašel...

1) Píšu stránky česky a anglicky, tzn. každá jednotlivá stránka má dvě verze. Jediné čím to mám rozlišené (tedy kromě obsahu a názvu souborů), je že jsem změnil v meta "en" na"cs" <meta http-equiv="Content-Language" content="cs">. Je to tak správně (a dostatečné), anebo je třeba/dobré udělat ještě něco jiného (třeba kvůli českým vyhledávačům)? A jak na jména souborů, mám index.html (anglicky) a cs-ndex, atd., je to tak dobře?

2) Budu tam mít cca 20 fotogalerií, každá tak do 20 fotek. Ty budou všechny 2x: 1x menší, jako statická galerie (ta by měla stačit, pokud má někdo pomalé připojení, anebo nemá javascript zapnutý), a pak větší, které půjdou přes Lightbox. Je to v pohodě mít ty fotky jen ve složkách, anebo potřebuju/je lepší mít něco jako jquery?

3) Jde robotům nějak zakázat vstup do složek s fotkama? (něco podobného jsem kdysi snad četl, teď ale nemůžu nic najít...).
Já vím, že je to neochrání stránku, ale nechci aby v Google lidem vyjížděly jen fotky (ač s vodoznakem).

Moc díky
amon
Profil
1.1) Ešte by možno bolo vhodné pridať tagu <html> atribút lang: <html lang="cs">.
1.2) Možno by som zvážil samostatný adresár: cs/index.html

2) Určite je vhodnejšie (pre užívateľovo pohodlie) použiť niektoré z dostupných "lightbox" riešení pre galérie. Porovnanie rôznych riešení napr. tu: The Lightbox Clones Matrix (anglicky)

3) Jednak je možné obmedziť prístup robotov k jednotlivým HTML stránkam pomocou meta tagu robots alebo komplexnejšie súborom robots.txt.
panther
Profil
Jurasek:
1. strukturu jazyk-nazevSouboru nedoporučuji, přehlednější je mít jazyky oddělené do složek nebo subdomén. Zda složky, nebo subdomény, na to obecně odpovědět nelze. Pro každý případ se hodí něco jiného.