Autor Zpráva
lol
Profil *
Dobrý den měl bych jednoduchý dotaz. Potřeboval bych vědět jestli mám na css založit nový textový editor na css nebo mám css psát k html? Pokud musím na css mít editor zvlášť (např. MOJE STRÁNKY. CSS) tak jak ho mám spojit s tím HTML textem aby to fungovalo?

Předem říkám že jsem začátečník.
Děkuji za rychlou odpověd
okolojdouci
Profil *
lol:
Potřeboval bych vědět jestli mám na css založit nový textový editor na css nebo mám css psát k html?

Nejspíš potřeboval, jinak by ses na to neptal.
Záleží jen na tobě. Jednou z výhod, které css nabízí, je společná definice stylů pro více souborů - na jednom místě edituješ styl celého webu, který může obnášet třeba desítky souborů a tisíce stránek. Abys toto uplatnil, musíš samozřejmě použít externí css, na který pak odkazuješ. Asi takto.
lol
Profil *
pokud jsem pochopil správně tak můžu psát s html? A ještě řekl bys mi druhou možnost? Pokud musím na css mít editor zvlášť (např. MOJE STRÁNKY. CSS) tak jak ho mám spojit s tím HTML textem aby to fungovalo?
okolojdouci
Profil *
lol:
Tvoje otázky nedávají zrovna dvakrát smysl.

Css styl je buď v html souboru nebo v externím css souboru. První případ znamená stylování každého souboru zvlášť, druhý případ znamená možnost definovat styl pro celý web. Když třeba zadáš, že h1 bude zelený, tak bude zelený ve všech souborech, které se na ten css soubor napíchnou. Jak se napíchnou, to je na té adrese, na kterou jsem odkázal.

mmch1: nepoužívej v názvech souborů velká písmena, diakritiku a mezery. Ušetříš si spoustu starostí.
mmch2: nevím co myslíš tím editorem. index.html, styl.css jsou soubory. Editor je program - nástroj k editaci souborů.
margin
Profil *
lol:
A ještě řekl bys mi druhou možnost?
Na stránce, na kterou odkázal okolojdouci, jsou všechny tři možnosti, jak používat CSS, včetně výhod, nevýhod a záludností, doporučuji k přečtení, než položíš další dotazy.