Autor Zpráva
PavelKend
Profil *
Zdravím,
nejsem programátor, ale zajímalo by mne, pomocí jaké technologie, případně jakým postupem získává server Tescoviny.cz všechny data o produktech z internetového obchodu iTesco.cz?

Psali o tom zde: http://www.podnikatel.cz/clanky/vytvari-tesco-e-shop-falesne-slevy-na-zbozi-indexovaci-robot-rika-ano/

A ještě jedna otázka - majitel serveru se zde vyjadřuje: "Tesco samotné neposkytuje žádný oficiální export dat. Nemám tedy k dispozici žádné jiné informace, než jakýkoliv běžný návštěvník e-shopu nebo například Googlebot" - zajímalo by mne také, jestli je takové získávání dat plně legální?

Díky.
Joker
PavelKend:
Nejspíš to dělá tak, že nějaký robot (program) prochází stránky těch produktů a z nich si ukládá údaje.

zajímalo by mne také, jestli je takové získávání dat plně legální?
Legální asi ano, ale provozovateli daného serveru se to z různých důvodů (například zatěžování serveru) nemusí líbit a může takového robota blokovat.
(před lety třeba tohle postihlo projekt na měření zpoždění vlaků)
Keeehi
PavelKend:
pomocí jaké technologie, případně jakým postupem získává server Tescoviny.cz
Jejich postup neznám, ale není problém si vytvořit program/script který postahuje zdrojové kódy všech stránek produktů eshopu. Tyto stránky mají jednotnou strukturu. Takže vědí, že třeba mezi <span class="linePrice"> a prvním následujícím </span> je cena. Podle takových pravidel se dají sestavit regulární výrazy podle kterých se pak najdou požadované informace. Když takto najdou všechny potřebné informace, někam si je uloží (nejlépe do databáze). Takhle to udělají u všech produktů. V databázi jím tím vzniknou záznamy s aktuální cenou všech položek. Pokud to dělají každý den, mohou pak sledovat vývoj ceny a spoustu dalších věcí.

jestli je takové získávání dat plně legální?
Nemusí. Mohli by být obviněni třeba z neoprávněného vytěžování databáze. Legálnost však záleží na posouzení soudu.
ShiraNai7
PavelKend: