Autor Zpráva
pavel456
Profil *
Dobrý den. Předem říkám, že jsem začátečník.

Chtěl bych se zeptat, jak v dreameveru zajistím, aby menu nebo patička - obojí složeno z odkazů - bylo jednoduše editovatelné na všech stránkách? Mám na webu 50+ stránek a vkládat odkaz do menu ručně je peklo...

Čili mi jde konkrétně o to, co kam napsat na každou stránku kde je menu, tak, abych menu měnil jen jednou a u ostatních stránek se menu automaticky předělalo?
Amunak
pavel456:
Pokud na to Dreamweaver nemá vlastní funkci, můžeš využít serverové skripty (třeba PHP) a soubor includovat. O všech možných možnostech je taky článek na JPW.
pavel456
Profil *
Amunak:
pavel456:
Pokud na to Dreamweaver nemá vlastní funkci, můžeš využít serverové skripty (třeba PHP) a soubor includovat. O všech možných možnostech je taky článek na JPW.

Ten jsem si přečetl ještě předtím, než jsem založil tohle vlákno v domnění, že mi někdo popíše podrobnější návod, než je zmiňován v odkazu, co se týče možnosti dělat to přes dreamweaver... Pokud je někde na netu polopatický návod, za link bych byl vděčný.

Jinak JS používat nechci, s php jsem se zatím nesetkal, takže preferuju právě ten dreamweaver.
Amunak
pavel456:
Tak s Dreamweaverem ti bohužel neporadím, vůbec ho neznám. Ale v PHP je to skutečně tak jednoduché jak je to na jpw. Zkus si:

cokoliv.php
<p>Jedna z mnoha stránek co má dole menu...</p>
<?PHP require 'menu.php'; ?>

menu.php:
<div id="menu">menu... </div>

výsledek:
<p>Jedna z mnoha stránek co má dole menu...</p>
<div id="menu">menu... </div>

Include hodíš na všech padesát stránek a máš to, co chceš :)
pavel456
Profil *
Amunak:
Tak s Dreamweaverem ti bohužel neporadím, vůbec ho neznám. Ale v PHP je to skutečně tak jednoduché jak je to na jpw. Zkus si:

Zkoušel jsem:

do menu.php jsem dal <div id="header">...</div>