Autor Zpráva
Monkeys
Profil *
V poslednom case dost sledujem vyvoj eshopov na internete a zaujala ma jedna vec ktoru si neviem predstavit ako naprogramovat.
Napriklad pozeram si neaky notebook su tam popisane vsetky parametre, diskusia, dodacie podmienky atd ... ale pod tym vsetkym je velky nadpis s nazvom "Zakaznici ktory si pozerali tento produkt pozerali aj tieto produkty" no a tam je vypisanych dalsich 6 inych veci.

Nie je to len zavadzanie, alebo to ozaj funguje neakym sposobom?
Neviem si predtavit ako takuto vec spravit, pocitaju sa neako kliknutia z tej stranky na iny produkt?
Nie je v administracii nadstavenych par produktov ktore sa menia dokola?

Vdaka za vysvetlenie
M.

Moderátor Chamurappi: Tvůj projev je špatně srozumitelný, piš prosím s diakritikou.
peta
Profil
Monkeys:
Jen nastin v sql:
kliknuti = ipuzivatele, idproduktu
vysledek1 = SELECT ipuzivatele FROM kliknuti WHERE idproduktu = 123
vysledek2 = SELECT idproduktu FROM kliknuti WHERE ipuzivatele IN (vysledek1) GROUP BY id produktu
Vyber vsechny ip adresy z tabulky kliknuti, ktere si prohlizeli tento produkt.
Vyber vsechny produkty, ktere si prohlizeli ipadresy z prvniho seznamu (+odstran duplicity, mozna GROUP BY, mozna DISCINT nebo tak nejak se to dela).
A to je vsechno. Dokonce se to da napsat jednim sql dotazem.
Joker
Profil
Monkeys:
zaujala ma jedna vec ktoru si neviem predstavit ako naprogramovat
Pak je problém malá představivost :-)

V první řadě, jaký je problém si identifikovat zákazníka (dát mu třeba cookie) a ukládat, jaké produkty navštívil (identifikátor z cookie : id produktu)?
Ostatně spousta e-shopů zobrazuje i seznam produktů, které jsem viděl naposledy.
Potom už vybrat uživatele kteří viděli daný produkt je triviální, vybrat všechny produkty prohlížené těmi uživateli a seskupit podle ID produktu taky není takový problém. Může to být výkonnostně náročné, ale zas bych to nemusel dělat pokaždé, mohl bych si třeba jednou za den natvrdo ten seznam vygenerovat a pak ho jen používat.

Pak jsou i méně náročné způsoby, jak docílit něčeho podobného: Třeba produkty ze stejné kategorie s nejvíce zobrazeními (tj. „nejprohlíženější v dané kategorii“), přičemž teoreticky bych mohl pro ten účel definovat i jiné skupiny „podobných výrobků“, než viditelné kategorie.
Anebo natvrdo, prostě ignorovat realitu a dávat tam pevně dané produkty, které chci aby zákazníci viděli.
ninja
Profil
Další možnost je využít data z měření návštěvnosti (Google Analytics, atp.). Dostanete očištěné informace o návštěvnosti (ne roboti atd.), ale obávám se že získat data z GA API bude pro vás příliš složité.
Monkeys
Profil *
Dakujem za nazory
V podstate mi islo o priblizenie problemu.

Joker:
Pak je problém malá představivost :-)
To je pravda niektore nove veci jednoducho neviem ako nato ...

Ale tvoj opis mi do toho vniesol trochu svetla :)

ninja:
Google Analytics pouzivam bezne pre analyzu stranok, ale ako ziskat z toho data nemam ani sajnu.

Este ma napada:
Mozno by bolo dobre aby v Joker:-ovej ucebnici boli sem tam aj neake realne ukazky zo zivota (z praxe), ani nie cele hotove kody ale mozno len trochu textu pre priblizenie probelmu, aby sa clovek zamyslel a nakoplo ho to (ked nevie ako nato).
Ale teraz ma napada asi je to skor problem SQL ako PHP.


M.

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0