Autor Zpráva
Peyton
Profil *
Dobrý večer,
řeším následující věc, kterou bych dříve řešil asi přes pop-up, ale ten je dneska krom jeho blokace také naprostý přežitek.
Potřebuji dosáhnout následující funkcionality:
na e-shopu mám stránku detailu produktu, kde se v textu popisu zboží občas dotknu například nějakého příslušenství, nebo něčeho, co je možno dokoupit.
"Nejblbější" řešení je pro mě takovouto věc označit jako odkaz a de facto nechat zákazníka, aby mi utekl z přohlížené stránky do nějaké jiné.
Moc by se mi líbilo, kdyby bylo nějakou technologií možno si ve stránce otevřít ještě jednu stránku (například o velikosti 200 x 200px), kde by se uživatel v rychlosti informoval o daném příslušenství a to vše, aniž by musel opustit tu "hlavní stránku".
Mám na toto ale jeden požadavek a to takový, aby to pokud možno nebylo od začátku načtení stránky již v jejím kódu. Důvod je jednak v rychlosti a také v tom, že mi tím pádem vzniknou duplicity, díky kterým snižuji váhu detailní stránce onoho příslušenství.

Tuší někdo, jak na to?

Děkuji za rady,
Peyton
Str4wberry
Profil
Ano, lze použít rámy (<iframe>), další produkt načítat AJAXem nebo použít běžný odkaz, který by se v robots.txt zakázal.
shaggy
Profil
Str4wberry:
nebo použít běžný odkaz, který by se v robots.txt zakázal.
Toto asi nie je to riešenie, ktoré hľadá (a mám pocit, že to nesúvisí celkom s jeho otázkou). Jeho problém je v tom, že nechce aby zákazník odišiel z aktuálneho produktu na stránku s iným produktom.

Peyton:
Najvhodnejšie mi zo všetkých navrhnutých riešení príde AJAX - použiť klasický odkaz, ktorý po kliknutí načíta do nejakého "popupu" (napr. absolútne pozicovaného divu) stručné informácie o produkte + odkaz na produkt. Pre používateľov bez javascriptu bude fungovať ako klasický odkaz - odvedie ich na produktovú stránku (a zároveň to bude fungovať aj pre ľudí, ktorí si otvárajú nové produkty do novej karty v prehliadači - napr. ja to tak robím).
Ale otázne je, či je takéto správanie vhodné. Keď vidím odporúčané produkty/príslušenstvo a kliknem na neho, tak počítam s tým, že sa mi otvorí stránka s jeho detailom. Viem sa predsa vždy vrátiť späť na pôvodný produkt, prípadne si to otvorím v novom okne.
Str4wberry
Profil
Já to pochopil tak, že by byla adresa „example.com/?produkt=hlavni-produkt“ a „example.com/?produkt=hlavni-produkt&nahled=dalsi-produkt“, na které by se kromě hlavního produktu objevil i ten náhled dalšího. Protože by na obou URL byl dost podobný obsah, adresa s &nahled= by se zakázala v robots.txt.
Peyton
Profil *
Myslel jsem to následovně. Nakreslil jsem to:

shaggy
Profil
To, čo si nakreslil, je presne to, čo som ja popísal.
cink
Profil
Ahoj, také hledám něco podobného. Popřípadě by někdo nenašel nějaký odkaz, kde to popisují? Já totiž s AJAXem pracuji poprvé.

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: