Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Peyton Profil * |
#1 · Zasláno: 11. 6. 2013, 21:58:54
Dobrý večer,
řeším následující věc, kterou bych dříve řešil asi přes pop-up, ale ten je dneska krom jeho blokace také naprostý přežitek. Potřebuji dosáhnout následující funkcionality: na e-shopu mám stránku detailu produktu, kde se v textu popisu zboží občas dotknu například nějakého příslušenství, nebo něčeho, co je možno dokoupit. "Nejblbější" řešení je pro mě takovouto věc označit jako odkaz a de facto nechat zákazníka, aby mi utekl z přohlížené stránky do nějaké jiné. Moc by se mi líbilo, kdyby bylo nějakou technologií možno si ve stránce otevřít ještě jednu stránku (například o velikosti 200 x 200px), kde by se uživatel v rychlosti informoval o daném příslušenství a to vše, aniž by musel opustit tu "hlavní stránku". Mám na toto ale jeden požadavek a to takový, aby to pokud možno nebylo od začátku načtení stránky již v jejím kódu. Důvod je jednak v rychlosti a také v tom, že mi tím pádem vzniknou duplicity, díky kterým snižuji váhu detailní stránce onoho příslušenství. Tuší někdo, jak na to? Děkuji za rady, Peyton |
||
Str4wberry Profil |
#2 · Zasláno: 12. 6. 2013, 00:31:20
Ano, lze použít rámy (
<iframe> ), další produkt načítat AJAXem nebo použít běžný odkaz, který by se v robots.txt zakázal.
|
||
shaggy Profil |
#3 · Zasláno: 12. 6. 2013, 10:07:11
Str4wberry:
„nebo použít běžný odkaz, který by se v robots.txt zakázal.“ Toto asi nie je to riešenie, ktoré hľadá (a mám pocit, že to nesúvisí celkom s jeho otázkou). Jeho problém je v tom, že nechce aby zákazník odišiel z aktuálneho produktu na stránku s iným produktom. Peyton: Najvhodnejšie mi zo všetkých navrhnutých riešení príde AJAX - použiť klasický odkaz, ktorý po kliknutí načíta do nejakého "popupu" (napr. absolútne pozicovaného divu) stručné informácie o produkte + odkaz na produkt. Pre používateľov bez javascriptu bude fungovať ako klasický odkaz - odvedie ich na produktovú stránku (a zároveň to bude fungovať aj pre ľudí, ktorí si otvárajú nové produkty do novej karty v prehliadači - napr. ja to tak robím). Ale otázne je, či je takéto správanie vhodné. Keď vidím odporúčané produkty/príslušenstvo a kliknem na neho, tak počítam s tým, že sa mi otvorí stránka s jeho detailom. Viem sa predsa vždy vrátiť späť na pôvodný produkt, prípadne si to otvorím v novom okne. |
||
Str4wberry Profil |
#4 · Zasláno: 12. 6. 2013, 10:18:33
Já to pochopil tak, že by byla adresa „
example.com/?produkt=hlavni-produkt “ a „example.com/?produkt=hlavni-produkt&nahled=dalsi-produkt “, na které by se kromě hlavního produktu objevil i ten náhled dalšího. Protože by na obou URL byl dost podobný obsah, adresa s &nahled= by se zakázala v robots.txt .
|
||
Peyton Profil * |
Myslel jsem to následovně. Nakreslil jsem to:
|
||
shaggy Profil |
#6 · Zasláno: 12. 6. 2013, 14:34:58
To, čo si nakreslil, je presne to, čo som ja popísal.
|
||
Časová prodleva: 3 měsíce
|
|||
cink Profil |
#7 · Zasláno: 14. 9. 2013, 12:25:48
Ahoj, také hledám něco podobného. Popřípadě by někdo nenašel nějaký odkaz, kde to popisují? Já totiž s AJAXem pracuji poprvé.
|
||
Časová prodleva: 11 let
|
0