Autor Zpráva
hrncal.junior
Profil
Mám dotaz ohledně měnší "vychytávky". Jde nějak udělat to, aby když někdo vstoupí na stránku, např. přes vyhledávač, a stiskne zpětné tlačítko, zůstal pořád na mojí stránce?
Díky moc Milan
juriad
Profil
I kdyby to šlo, opravdu chceš otrávit všechny lidi, kteří na tvůj web příjdou přes vyhledávač?
Pokud by se mi to stalo, budu si dávat dobrý pozor, abych na tvůj web už nikdy nezavítal.

Odpověd na otázku je: jednoduše to nejde; složitě by se ti to mohlo povést, byť s mnoha omezeními.
margin
Profil *
Jaký je důvod pro takové omezení?
Viděl jsem stránky, kde se při opuštění webu zobrazila hláška na způsob "Opravdu chcete opustit náš web?", možná by tam šlo namísto otravné hlášky dát ještě otravnější přesměrování.

Na takový web bych podruhé s největší pravděpodobností nezavítal, menší pravděpodobnost je, že bych pro otravnému webu zakázal javascript.
hrncal.junior
Profil
Mě se to taky nelíbí, ale zákazník si to tak přeje. Je to prvně co o takovém požadavku slyším. Popravdě mě se to taky nelíbí
Joker
Profil
Tak asi nejsnazší způsob, jak se zbavit historie, je otevření stránky do nového okna (historie zůstane v tom původním).
Druhý problém při vracení se historií je přesměrování; Pokud stránka automaticky přesměrovává na jinou stránku, při kliknutí na tlačítko zpět se návštěvník dostane zase na tu přesměrovávací stránku a je přesměrován zpátky. Někdy přes to jde projít kliknutím na Zpět dvakrát za sebou tak rychle, aby se nestihlo vyvolat to přesměrování.
Ale právě kvůli tomu jsem si v Opeře na lištu místo klasického tlačítka Zpět dal variantu s rozbalovací historií, abych se mohl vrátit i přes taková přesměrování. Pak si stačí rozbalit historii a kliknout přímo na položku, kam se chci vrátit.

V obou případech je ale dost problém detekovat, na které stránce to opatření použít. Protože návštěvník může odjinud přijít na jakoukoliv stránku webu a zároveň ani jedno to opatření nejde dělat vždycky (to druhé by skončilo nekonečným řetězem přesměrování a otevírání každého odkazu do nového okna by návštěvníky vyhnalo ještě spolehlivěji, než blokování tlačítka Zpět).
Doplnění:
hrncal.junior:
ale zákazník si to tak přeje
Pak je možná na místě zjistit, proč si to přeje. Nejspíš tím sleduje nějaký cíl a dost možná tahle metoda k tomu cíli nevede.
Samozřejmě zákazník rozhoduje o tom co chce, ale webdesigner by ho měl upozornit, když ty věci které chce spolu navzájem kolidují.
Petr ZZZ
Profil
Vedle technických a ekonomických aspektů takového svinstva bych zauvažoval taky nad tím, zda by to vůbec bylo v souladu s platnými zákony. Selský rozum mi říká, že to zavání nekalou soutěží a/nebo manipulací cizího počítače či programu: Potenciálnímu zákazníkovi by byla vnucena nepříjemnost, která by byla v rozporu s chováním programu, na které je zvyklý.

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0