Autor Zpráva
midlan
Profil
Ahoj,
začal jsem používat git ale moc nevím jak vyřešit situaci kdy používám například nějaký framework, který má samostatný vzdálený repozitář. Nyní ho mám v .gitignore, ale správně by měl být asi spolu s aplikací trackovaný. Znamená to tedy, že když vyjde update frameworku, já si repozitář stáhnu a udělám commit například s popiskem "framework updated". Jak říkám jsem začátečník, ale chtěl bych to hned od začátku řešit správně. Děkuji za rady.
Jan Tvrdík
Profil
midlan:
Jak říkám jsem začátečník, ale chtěl bych to hned od začátku řešit správně.
V současnosti nabývá na popularitě Composer – nástroj pro správu PHP závislostí. Mají poměrně dobře zpracovanou dokumentaci, takže podrobnosti hledej tam. Na případné nejasnosti se samozřejmě klidně ptej tady.

Pokud se rozhodneš nepoužít Composer (což je v současnosti asi preferované řešení), tak existují ještě dvě významné alternativy. Začněme tou horší – Git submoduly. Ty řeší přesně to, že součástí jednoho Git repozitáře je jiný Git repozitář. Nicméně práce s nimi je nepohodlná a většina lidí, co je vyzkoušela je časem i opustila.

Nejjednodušší, ale poměrně bezproblémové a pravděpodobně i nejrozšířenější řešení, je zdrojové kódy dané knihovny (v tomto případě frameworku) normálně nakopírovat do repositáře (bez té .git složky). Tedy součástí repositáře s tvým projektem nebude historii použitých knihoven.

(Poznámka: Varianta nemít framework ani informace o potřebné verzi součástí repozitáře je asi vůbec ta nejhorší možná.)
midlan
Profil
Jan Tvrdík:
Koukal jsem na ten composer, ale moc se mi nelíbí.

Jan Tvrdík:
Nejjednodušší, ale poměrně bezproblémové a pravděpodobně i nejrozšířenější řešení, je zdrojové kódy dané knihovny (v tomto případě frameworku) normálně nakopírovat do repositáře (bez té .git složky). Tedy součástí repositáře s tvým projektem nebude historii použitých knihoven.