Autor Zpráva
akali
Profil *
Ahoj.
Mám na starost pár webových stránek a trápí mě, že si prohlížeč pamatuje i přes provedení změny původní stav stránek -> pomůže tomu aktualizace webu (načte se upravený web).
Například přidám na stránku 10 fotek, ale protože už na webu uživatel byl, musí stránku aktualizovat, jinak nové fotky neuvidí (ví to i lajk? Nejspíš ne -> takže kouká na pořád stejný, nezměněný obsah?)

Jak zabránit tomu, aby prohlížeč čerpal ze své "paměti"?
peta
Profil
Trochu to motas.
Prohlizec taha z pameti obsah, ktery ma stejny nazev, stejnou adresu po nejakou dobu. Staci nazev zmenit nebo nastavit, ze nema obsah kesovat. cache-control (php, html).
Druha vec je, ze ma clovek stranku nactenou. Pokud nic nedela, tak prohlizec nema duvod kazdou vterinu nacitat stranku znovu a znovu. To si muzes zaridit javascriptem, spustit casovac a dotazovat se server na seznam souboru a datum jejich posledni zmeny. Kdyz to budes delat prilis casto (treba nekteri lide maji pocit, ze musi server zatezovat z jednoho prohlizece kazdou sekundu), tak ti admini stranky zastavi.
(Vcera v lol jsem trapil akali s luxinou. stun, bomba, sttun, bomba, raci to zabalila a utekla)
preca2
Profil *
Zdravim,
tomuto nezabráníš, je to normální chování prohlížeče - udělá požadavek na stránku, dostane odpověď a tu zobrazí.
Máš dvě možnosti:
1) říct mu, ať se pravidleně (každých x sekund) ptá, jestli se nestaly změny a případně je zobrazit - (long-)polling (AJAX)
2) říct mu, když nějaká změna nastane - pushing (web sockety)
Trochu si pogoogli.
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na petu:
„Staci nazev zmenit...“
...a vyhledávače stránku nenajdou a odkazy přestanou fungovat. O SEO užs někdy něco zaslechl?
Enyeus
Profil
Petr ZZZ:
Myslím, že tím peta myslel to, že se styly, skripty a obrázky mohou načíst nové, aniž by se mazala cache prohlížeče, když přidáš za název souboru třeba ?update=2014.
Petr ZZZ
Profil
Enyeus:
Tak to jsem z toho nevyčetl. V tom případě zase můžou vznikat duplicity (stejný obsah na různých adresách). Z hlediska SEO taky nic moc.
Bubák
Profil
Petr ZZZ:
V tom případě zase můžou vznikat duplicity (stejný obsah na různých adresách). Z hlediska SEO taky nic moc.
Diskuse JPW
Tak jsem spáchal duplicitu a udělal jsem atentát na SEO této diskuse.
Petr ZZZ
Profil
Bubák:
Že tato diskuse takový „atentát“ nejspíš nijak nepocítí, nevnímám jako přesvědčivý argument. Signálů zodpovědných za pořadí v SERPu je mnoho a jeden špatný dílčí faktor lze kompenzovat jinými faktory, řešenými lépe. Proč mají vyhledávače raději stránky bez proměnných v adrese, zaznělo například zde:

Efektivita odkazů s parametry

Minimálně by bylo vhodné takové duplicitní adresy kanonizovat. Ještě lepší je vyhnout se jim.
janbarasek
Profil
Petr ZZZ:
Tak to jsem z toho nevyčetl. V tom případě zase můžou vznikat duplicity (stejný obsah na různých adresách). Z hlediska SEO taky nic moc.
Ze zkušenosti vím, že si vyhledávače jednu z adres vyberou a tu druhou budou ignorovat do doby, dokud vybraná adresa funguje. Ne každý majitel webu tomuto rozumí, takže se vyhledávače musely přízpůsobit.

akali
Možná by stačilo v hlavičce posílat informaci, do kdy má stránka platnost nebo že se nemá cachovat.
Petr ZZZ
Profil
janbarasek:
Přečti si prosím odkaz v [#8].
jenikkozak
Profil
janbarasek:
Ze zkušenosti vím, že si vyhledávače jednu z adres vyberou a tu druhou budou ignorovat do doby, dokud vybraná adresa funguje.
To tak úplně neplatí. Kdyby vyhledavač tu adresu ignoroval, už nikdy nezjistí, že se na ní objevil unikátní obsah.
Když budeš mít aspoň trochu atraktivní web pro vyhledavače a zacyklí se ti přidávání parametrů do URL, vyhladavače se budou moci zbláznit z toho, aby prošmejdily co největší množství duplicitních podstránek. Vyhledavač sice duplicity rozpozná, ale tato aktivita má vliv spíše na zařazování stránek do SERPu než na indexovacího robota.

Petr ZZZ:
Tak to jsem z toho nevyčetl. V tom případě zase můžou vznikat duplicity (stejný obsah na různých adresách). Z hlediska SEO taky nic moc.
Toto řešení se používá u souborů, které se často kešují (skripty, styly, náhledy obrázků, AJAXová data), u nich nemá kanonizace smysl. HTML stránky přidávání parametrů do URL nepotřebují, protože se standardně nekešují.
Davex
Profil
Petr ZZZ:
Minimálně by bylo vhodné takové duplicitní adresy kanonizovat.
Není to nutné. Automatická kanonizace není vyhledávačům cizí. Viz Přirozené duplicity a kanonizace.

Na druhou stranu by se adresa stránky se stejným a jen doplněným obsahem neměla měnit, takže je vhodnější nastavit stránce kešovací hlavičku Cache-Control, aby prohlížeč sám zkontroloval, zda se stránka od posledně nezměnila. Může být nastavena platnost i na delší dobu, protože když se na stránku přidá několik fotografií jednou za rok a uživatelé se na web nevracejí každý den, tak ničemu nevadí načtení aktualizované stránky po pár hodinách nebo dnech.

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0