Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Káclav Vlaus Profil * |
#1 · Zasláno: 30. 6. 2014, 19:22:52
Zdravím.
Vyvíjím hru se slušným potenciálem, je psána v html + trochu javasctiptu, tudíž spustitelná v prohlížeči. Chci se zeptat, zdali by nebylo lepší přejít na jinou platfotmu, trochu to pophpčkovat či převést do c++ a udělat z toho klasickou okenní Windows textovku. Či zacílit na mobilní zařízení? Je tvorba aplikací na Android či iOS náročná na znalosti programovacího jazyka? S php a s c++ nemám zkušenosti, s javasriptem taktéž minimální. Když to bude čistě v prohlížeči, jsem lehce omezen html 5 a jeho podporou audia, ale myslím, že už by měl být ve většině prohlížečů alespoň trochu rozšířený a nebyl by problém u zákazníka spustit. A ještě jedna věc, komprese kódu. V html bude lehce zobrazitelný, tudíž je na něj asi potřeba aplikovat šestnáctkovou soustavu. V čem to tedy bude nejlepší udělat s ohledem na latenci kódu a snadnou spustitelnost finální verze? Audio není až tak podstatné a šlo by oželet úplně, důležitá je forma. |
||
Radek9 Profil |
#2 · Zasláno: 30. 6. 2014, 19:32:57
Káclav Vlaus:
Motáš jedno s druhým. Hodně záleží, co za hru to vůbec je. To bys ještě mohl dopsat. Je totiž dost rozdíl mezi hledáním min a 3D střílečkou. ;-) Takže se pokusím vysvětlit aspoň pojmy. - JavaScript je scriptovací jazyk nejčastěji používaný ve webovém prohlížeči. Pokud k němu máš k dispozici i HTML, můžeš s tím klidně napsat realtimovou 3D hru. V JS je však možné vytvářet i serverové a desktopové aplikace s použitím Node.js, Node-WebKit apod. - PHP je serverový jazyk, který se nejčastěji používá k předgenerování stránky. Scripty se spouští při každém požadavku na HTTP server, dále ale neběží. Proto není moc vhodné v něm psát real-time hru. - C++ je desktopový programovací jazyk nejčastěji používaný pro náročnější aplikace, neboť se jedná o nativní jazyk, který se rovnou kompiluje do strojového kódu. Výhodou je tedy veliká rychlost. Často se používá pro tvorbu her. - Na Android se nejčastěji programuje v Javě, což je interpretovaný objektový jazyk. Je pomalejší než C++, nicméně i v ní se dají psát celkem svižné hry. Pro Android se dá taktéž vyvíjet v C++ pomocí NDK (ale s tím nemám moc zkušeností), v C# pomocí Xamarinu nebo v JS pomocí PhoneGap. - Na iOS se nejčastěji vyvíjí v Objective-C. Zkušenosti s tím nemám, takže bohužel víc nemůžu napsat. :-) Na nějakou obfuskaci HTML se vykašli, JS maximálně zminifikuj. Všeho moc škodí a kdo kód bude chtít, ten si ho stejně vydoluje. |
||
Joker Profil |
#3 · Zasláno: 30. 6. 2014, 19:33:56
Káclav Vlaus:
„Chci se zeptat, zdali by nebylo lepší přejít na jinou platfotmu“ K té hře jsme dostali informaci: „Vyvíjím hru se slušným potenciálem, je psána v html + trochu javasctiptu, tudíž spustitelná v prohlížeči.“ Těžko na základě toho může někdo takovou otázku zodpovědět. Navíc použitá platforma záleží hlavně na autorovi a na tom, jaké záměry s tou hrou má. „S php a s c++ nemám zkušenosti“ Pak je otázka, proč volit zrovna tyhle jazyky. „Když to bude čistě v prohlížeči, jsem lehce omezen html 5 a jeho podporou audia“ Hm, proč? „A ještě jedna věc, komprese kódu. V html bude lehce zobrazitelný, tudíž je na něj asi potřeba aplikovat šestnáctkovou soustavu.“ Tohle jsem tak docela nepochopil. Nejspíš se to týká obfuskace kódu, ale dál nevím. |
||
Káclav Vlaus Profil * |
#4 · Zasláno: 30. 6. 2014, 19:39:56 · Upravil/a: Káclav Vlaus
Špatně jsem se vyjádřil. Ta hra je statická, textová, s přechody a obrázky. Tak právě pochybuji nad tím, jestli je tato html forma vhodná pro masovější rozšíření.
Joker: Ok. Audio samozřejmě html 5 podporuje, ale nevím jak je to s rozšířeností prohlížečů s touto podporou. Ano, jedná se skutečně o obfuskaci. |
||
Časová prodleva: 10 let
|
0