Autor Zpráva
ttkk
Profil
Ahoj, potřeboval bych poradit - vůbec si nevím rady.

Vytvářím hru - klon AZ Kvízu. Potřeboval bych poradit, jak naprogramovat to, že jsou všechny 3 strany trojúhelníku propojené souvislou cestou z jedné barvy. Momentálně jsem se zastavil u kroku, kdy ani nevím, jak naprogramovat hledání sousedících čísel v trojúhelníku. Zatím to vytvářím ve VBA, (zároveň se ale učím Javu)... Díky moc za případnou pomoc
Chamurappi
Profil
Reaguji na ttkka:
AZ Kvíz jsem už také kdysi vyráběl. Jak máš velkou databázi otázek? :-)

ani nevím, jak naprogramovat hledání sousedících čísel v trojúhelníku
To je docela základní problém, jehož řešení bys měl mít vymyšlené před tím, než se do projektu vůbec pustíš, ne?
Odmysli si, že jsou políčka šestiúhelníková, představ si je jako čtverce v mřížce (ve dvojrozměrném poli), jejíž každý druhý řádek je o půl čtverce posunutý. Pokud máš políčko na souřadnicích [x, y], jeho sousedé jsou na místech [x - 1, y], [x + 1, y], [x, y - 1], [x, y + 1] a buď [x - 1, y - 1] a [x - 1, y + 1], nebo [x + 1, y - 1] a [x + 1, y + 1], podle toho, zda je y sudé či liché.

Jakmile budeš mít hotové dohledávání sousedů, rozpoznat propojení tří stran je celkem snadné, stačí začít na jedné straně a políčka určitého hráče si poznačit, jeho sousedy patřící témuž hráči si také poznačit, totéž u jejich sousedů atd. — a buď postupně dojedeš k dalším dvěma okrajům, nebo ne.

Dovolím si podotknout, že tato diskuse se věnuje otázkám z oblasti tvorby webových stránek a programování ve VBA je poněkud mimo zaměření.

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: