Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
demoniak Profil * |
#1 · Zasláno: 14. 6. 2015, 11:20:38
Ahoj, napadlo mě, že zkusím vytvořit vesmírnou hru. Klasická webovka, nic složitého na grafiku.
Jen bych potřeboval popostrčit jakým způsobem bych mohl vytvořit 3D prostředí (souřadnice X,Y,Z) pro umisťování planet a jiných objektů ve virtuálním prostoru. Asi to půjde pomocí MySQL a vypisovat souřadnice pomocí php, ale jak přesně? Poradí mi někdo prosím jak toho docílit? :) |
||
mimochodec Profil |
Mysql ti ohledně výpočtů nepomůže nijak, je to jen skladiště dat. Php je část, kterou budeš řešit všechny výpočty, jejichž drobnou součástí budou i nějaké 3D transformace. Vrstvou, která bude uživateli nejblíž, bude JS, kde můžeš část výpočtů duplikovat a snížit tak nároky na objem přesouvaných dat.
// pardon, všiml jsem si zasviněné klávesnice, jal se ji čistit a nevšiml jsem, že píšu. |
||
Keeehi Profil |
#3 · Zasláno: 14. 6. 2015, 12:32:51
Hlavně když přesuneš výpočty do JS tak ulehčíš serveru. Zas pokud to bude extrémně náročné tak se zase může zapotit prohlížeč reps. počítač návštěvníka. Je potřeba to správně rozprostřít.
|
||
Alphard Profil |
#4 · Zasláno: 14. 6. 2015, 13:29:48
Chybí tady konkrétnější informace o podobě hry, ale automaticky bych nepředpokládal, že ty výpočty musí být náročné. Kdyby to mělo být ve stylu tra>vianu, tak grafika není vůbec náročná.
„Jen bych potřeboval popostrčit jakým způsobem bych mohl vytvořit 3D prostředí (souřadnice X,Y,Z) pro umisťování planet a jiných objektů ve virtuálním prostoru.“ Tohle by právě bylo třeba více specifikovat. Obecně potředujete 3 souřadnice pro určení pozice, avšak další 3 mohou být potřeba pro určení úhlu natočení. Tj. potřebujete 6 souřadnic pro statický objekt (kdyžtak hledejte stupně volnosti). Další věcí je třeba pozadí, jestli je všude mimo objekty homogenní. Předpokládejme, že máme jen 3 poziční souřadnice, které se uloží do databáze. Co dál s těmi souřadnicemi potřebujete dělat? Napadají mě 2 požadavky: 1. Výpočet přímé vzdálenosti mezi 2 objekty, což je triviální. 2. Vytvořit nějakou projekci jako mapu, což už je horší. Kdyby ale stačila nějaká jednodušší 3D projekce, zřejmě ta perspektivní, je to ještě dobré. |
||
Demoniak Profil |
#5 · Zasláno: 14. 6. 2015, 14:51:38
Přesně tak, bude to něco jako travian, jen bude možné pro každého uživatele volný pohyb po "vesmíru" např. od planety k planetě.
Chci něco fakt jednoduchého, nechci na tom vydělávat, spíš to brát jenom jako zlepšování dovedností. Vykreslování mapy zatím uplně neřeším, jde mi hlavně o výpočty vzdálenosti mezi planetami atd. Počítám, že nulový bod bude asi střed galaxie a od něho se bude odvíjet ostatní vzdálenost podle matematického propočtu. Jenomže a to je právě ono... jak? :D |
||
mimochodec Profil |
#6 · Zasláno: 14. 6. 2015, 15:00:28
Na první pohled se mně zdá, že by měla stačit Pythagorova věta. Ve 2D to na spočítání vzdálenosti dvou bodů stačí, ve 3D ten výpočet uděláš dvakrát po sobě.
|
||
Alphard Profil |
#7 · Zasláno: 14. 6. 2015, 16:32:52
Demoniak:
„jde mi hlavně o výpočty vzdálenosti mezi planetami atd.“ Raději bych obecně mluvil o Eukleidovské metrice Případně by pro hry mohla být vhodná Manhattanská metrika |
||
Časová prodleva: 10 let
|
0