Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Pata Profil * |
#1 · Zasláno: 1. 2. 2016, 14:20:33
Dobrý den,
Mám takovou blbůstku která zjisti uzivateluv jazyk a pak jej předá do cookie, aby si jej pak mohl nasledne měnit, dle svých představ. Jde mi o to jak naložit s url adresou. Mám uvádět vzdy pro dany jazyk nějaký záznam do url adresy? Např: něco.eu/cs/ Nebo to muzu použít bez toho ? A pokud to pouziji bez toho a budu mít např: ,něco.eu/neco/1-red-color, mam uvádět vzdy jen jednu adresu pro všechny jazyky nebo když bude uživatel na cz jazyku tak uvádět něco.eu/neco/1-cervena-barva? DÍKY |
||
anonymníí Profil * |
#2 · Zasláno: 1. 2. 2016, 14:32:30
Pata:
Pro různé obsahy určitě různou adresu. Jestli bude obsahovat URL v českém jazyce "red" nebo "cervena" je celkem jedno z pohledu SEO, z uživatelského pohledu, pokud toho jsi schopný, je samozřejmě přívětivější varianta v češtině. Tedy: example.com/cs/1-cervena-barva example.com/en/1-red-color |
||
Pata Profil * |
#3 · Zasláno: 1. 2. 2016, 14:39:51
Dobře, děkuji a kód jazyka mam tedy v url uvádět?
|
||
anonymníí Profil * |
#4 · Zasláno: 1. 2. 2016, 15:20:38
Pata:
Není tam nezbytně nutný (pro uživatele, ani pro vyhledávač), ale ničemu nepřekáží. Tobě pomůže s tím, abys věděl, jaký obsah máš podsunout, zamezí duplicitám (kontakt německy se řekne také "Kontakt", z URL example.com/kontakt bys tak nevěděl, jaký obsah vložit)... čili ano, identifikátor jazyka doporučuji spíše použít.
|
||
Pata Profil * |
#5 · Zasláno: 1. 2. 2016, 15:27:33
Oki, diky
|
||
Str4wberry Profil |
#6 · Zasláno: 1. 2. 2016, 16:14:45
Ono to není tak jednoduché.
Třeba v případě webových aplikací typu Facebooku je spíš výhodnější mít jednu URL pro každou stránku a jazyk potom řešit na základě nastavení/detekce. U klasických webů je ale nutné mít různé jazykové podoby stránky na různých URL, aby všechno vyhledávač mohl zaindexovat. Přidat informaci o jazyku do URL je potom obvyklé řešení, protože se nemusí řešit duplicitní situace, kdy by se pro více jazyků hodil stejný název URL. Ještě je tu jeden zádrhel: Co udělat s hlavní stranou? Tj. co zobrazit na example.com ? Web v hlavním jazyce, obsah na základě detekce, nebo přesměrovat na example.com/cs ?
1) S přesměrováním bývá problém na špatném (mobilním) připojení, kde ubírá drahocenný čas samotnému načítání webu. 2) Zobrazit web v hlavním jazyce se zdá méně pohodlné než v jazyku, který uživatel nejspíš používá. 3) Při detekci se na stejné URL zobrazí obsah v různých jazycích. Nejlepší mi přijde asi 3 možnost, kdy zároveň fungují example.com/cs/ či example.com/en/ varianty, na které je robot vyhledávače upozorněn pomocí:
<link rel="canonical" href="/en/"> Ještě je možnost mít pro každý jazyk zvláštní doménu. Ale může to při hodně jazykových variantách lézt do peněz. Také mi někdo říkal (kdo přešel z více domén na jedinou), že je to komplikované na správu, ale nemám s tím vlastní zkušenost. |
||
Pata Profil * |
#7 · Zasláno: 1. 2. 2016, 16:51:06
No zatim to mam tak, ze kdyz se zada jen index.php tak to automaticky skoci na jazyk tudiz bud /cs/ nebo /en/ dle uživatele a jeho jazyka, samosřejmě je tam i default, takze vlastne adresa bez jazykoveho kodu nelze zobrazit, protoze to automaticky skoci do jazyka, je to rozumne reseni ?
|
||
anonymníí Profil * |
#8 · Zasláno: 1. 2. 2016, 16:59:48
Str4wberry:
Bod 1) bych až tolik neřešil. Ono záleží také na složení jednotlivých návštěv. Pokud převládají pro mobily návštěvy z vyhledávačů, budou vstupní adresy rovnou s jazykovým parametrem a na "hlavní" doménu bez jazykového parametru se tak dostane málokdo. Čili přesměrování ok. Bod 3) se mi nelíbí, ten je divný a nevhodný například z důvodu odkazování někomu jinému. Vlastní doménu bych také jen kvůli jazykovým mutacím nedoporučoval. Je to zbytečné, bude se špatně měřit pohyb uživatelů na webů, atp. Pata: Ano, buď rovnou vše přesměrovat na defaultní jazyk, není-li uživatelem vybrán/preferován jiný. Pokud budeš mít národní doménu (třeba .cz), ještě může být varianta, kdy česká mutace nebude mít v URL žádný jazykový příznak (tedy example.cz/kontakt ), zatímco ostatní jazyky ano (example.cz/en/contact ). Pokud máš com/eu/net/org doménu, mohla by tím defaultním jazykem být globálně angličtina, nebo jiný, pokud máš sice nadnárodní TLD, ale hlavní činnost konáš v jednom státě.
Možná jsem ti trochu zamotal teď hlavu, což jsem nechtěl. Jen je nutné poukázat na fakt, že jednoduché a univerzální řešení neexistuje a je třeba se bavit v kontextu. |
||
Pata Profil * |
#9 · Zasláno: 1. 2. 2016, 17:37:56
domena je .eu tudiz asi to vse budu smerovat na jazyk a proste bez jazyku v url to asi nebude...
|
||
Str4wberry Profil |
Reakce na anonymníího:
Ad 1) Samozřejmě záleží. Já se nedávno setkal s webem, kde je direct návštěvnost obrovská a při zadání example.cz se přesměruje na example.com, kde se na základě detekce přesměruje na example.com/cs. :–) Ideální způsob, jak prodloužit načítání klidně o vteřinu. Ale v podstatě i při malé přímé návštěvnosti mi přijde zbytečné návštěvníky okrádat o stovky milisekund zbytečným přesměrováním. Ad 3) Při takovém postupu všechny odkazy na stránce mohou vést na example.com/en a URL pro odkazování jde změnit bez obnovení stránky, pokud by to byl problém. To je trochu k úvaze, protože odkázání na variantu, která se jazykově přizpůsobí může být dobré i špatné, případ od případu.
|
||
Časová prodleva: 9 let
|
0