Autor Zpráva
Please 1981
Profil *
Dobrý den prosím Vás chtěl bych pro jeden éshop přidat měření elektronického obchodu abych měl přehled o prodeji. Nastavil jsem v Google Analytics povolení elektronického obchodu. Teď sleduji

developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/ecommerce#loadit

a přemýšlím co s tím? Jak ty kódy třeba

ga('ecommerce:addTransaction', {
  'id': '1234',                     // Transaction ID. Required.
  'affiliation': 'Acme Clothing',   // Affiliation or store name.
  'revenue': '11.99',               // Grand Total.
  'shipping': '5',                  // Shipping.
  'tax': '1.29'                     // Tax.
});

mám získat?

Stáhnout někde v Googlu Analytics?

Nebo na to potřebuji programátora který ty kódy nějako poskládá a mi to nahodí do kódu e-shopu?

Děkuji moc a moc alespoň za správné nasměrování, děkuji
smitka
Profil
Prakticky je třeba přidat na web volání dalšího javascriptu po volání základního GA, cca takto:

<script>
ga('require', 'ecommerce');

ga('ecommerce:addTransaction', {
  'id': 'id objednávky',
  'revenue': 'celková cena objednávky', 
  'shipping': 'cena dopravy',
  'tax': 'cena daně'
}
ga('ecommerce:addItem', {
    'id': 'interní ID produktu',
    'name': 'jméno produktu',
    'sku': 'identifikátor produktu třeba EAN',
    'category': 'Kategorie',
    'price': '100.00',
    'quantity': '1',
    'currency': 'CZK'
  });

ga('ecommerce:addItem', {
    'id': 'interní ID produktu 2',
    'name': 'jméno produktu 2',
    'sku': 'identifikátor produktu 2 třeba EAN',
    'category': 'Kategorie 2',
    'price': '100.00',
    'quantity': '1',
    'currency': 'CZK'
  });

ga('ecommerce:send');
</script>

Pro každý produkt objednávky je potřeba zavolat ecommerce:addItem. Jako revenue se někde doporučuje dát marži, ale to nedporučuji, protože to pak uvidí i konkurence.

Programátor pak musí prakticky naplnit tuto "šablonu" konkrétními daty z objednávky na děkovací stránce.

Je to pouze základní měření, existuje pak ještě Enhanced Ecommerce, který je o mnoho náročnější implementovat, ale umí toho měřit mnohem více.

Dále bych doporučil implementaci pomocí GTM, který umožňuje správu kódů a podobné věci se v něm dělají (podle mě) trochu lépe - programátor musí jen naplnit proměnné javascriptu.

K této problematice mohu odkázat na několik našich materiálů:

- přednášku o GA obecně www.youtube.com/watch?v=nUj8tGmRTdA + článek na lynt.cz/blog/nastaveni-universal-analytics-a-jeho-dalsi-moznosti
- konkrétní implementace Enhanced Ecommerce - www.eshopsummit.cz/video/v36-implementace-enhanced-ecommerce-pro-e-sportshop-cz

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: