Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Tomášeek Profil |
Ahoj,
chceme rozšířit na e-shopu (obor podléhající EET) platební možnosti o platební bránu. Jak je to s EET? Na mnoha místech s různými daty vytvoření (od listopadu 2016 až po týdny staré) jsem se dočetl, že by taková platba měla do EET spadat, přestože je elektronická. Jedním z názorů bylo, že se má evidovat většina plateb (což cash + platba kartou jsou), druhak že to má i souvislost s (v době článku plánovanou) účelovkou. Pardon, účtenkovkou. Jenže, jak to funguje v praxi, z pozice dodavatele/majitele eshopu? 1. někdo si objedná zboží, vybere platbu kartou 2. je přesměrován na platbu kartou, platbu odešle 3. s nějakou prodlevou mě přijde info, že si zákaznák objednal, že zaplatil kartou. 4. a dál? Dočetl jsem se, že e-shop má účtenku vystavit nejpozději v okamžiku přijetí objednávky. Co to znamená? Napojit e-shop mj. i na EET, tzn. vygenerovat si ty kódy, poslat na MF a přidat je na fakturu? Faktura tak bude mít dnešní datum, přestože zboží není skladem, k vyzvednutí bude za 3 týdny a zákazník si jej vyzvedne 2 týdny po výzvě k vyzvednutí (protože bude marodit/dovolenkovat) a zkrátí se mu tím záruka o 5 týdnů? EET kódy se musí generovat automaticky, tzn. jako další krok v procesu objednávky společně s odesláním confirmačního mailu? Že bych si tyto faktury generoval ručně (klikem na button) asi nehrozí, protože by se nestihla max. 24hod. lhůta k zaevidování platby, pokud by objednávka byla v pátek a o víkendu se nepracuje. Děkuji, pokud se podělíte o Vaše zkušenosti ze strany provozovatele nebo spíše dodavatele e-shopu, který tuto problematiku již řešil (nechci technické řešení EET, spíše jak to řešit). |
||
PetrN Profil * |
#2 · Zasláno: 20. 10. 2017, 16:57:08
Zkuste se podívat na toto:
www.behounek.eu/news/eet-a-platby-pres-platebni-brany Dá se říct, že se jedná o detektivku, protože na finančních úřadech vůbec netuší, co je to platební brána, natož, aby Vám byly schopni vysvětlit, v jakém časovém okamžiku je nutné generovat EET kód. Zákon toto v podstatě neřeší a proto musely být vydány metodiky. Problémem je, že i po přečtení metodik nabýváte dojmu, že ti lidé, co je vydali, vůbec neví, o čem píší. |
||
Tomášeek Profil |
#3 · Zasláno: 20. 10. 2017, 19:13:29
PetrN:
Děkuji za reakci. Toto jsem četl, než jsem sem psal. Dokonce to mám v záložce ještě otevřené :-) S tím jsi mi moc nepomohl. Tenhle článek ve mě vzbudil právě myšlenku a úvahu se zkrácenou zárukou, o které se zmiňuji v mém příspěvku a jsou tržní segmenty, kde dodací lhůty v řádu týdnů jsou naprosto běžné. Spíše než teorii, té jsem přečetl dost a moudrý z ní nejsem, spoléhám na to, že tu najdu provozovatele/dodavatele shopu, který to již řešil a třeba od března, kdy EET vstoupilo v platnost, používá bez problémů s FS. Každopádně děkuji Petrovi a zkusím počkat na další reakce. Snad se tu nějakého smysluplného řešení nejen pro mě, ale i mnohé další řešící tento problém, dobereme :-) |
||
Keeehi Profil |
#4 · Zasláno: 20. 10. 2017, 19:55:05
On to možná každý řeší jinak. A vše je "správně" dokud to někdo nebude kontrolovat. Až to FS někde zkontroluje a udělí pokutu, pak se možná dozvíme, jak to dle FS vypadat nemá.
|
||
Tomášeek Profil |
#5 · Zasláno: 21. 10. 2017, 02:53:44
Keeehi:
Děkuji za názor i tobě. Ty konkrétně na nějakém projektu s nějakou implementací máš zkušenost? Máš pravdu, že "správné" řešení možná neexistuje, zatím, do doby první pokuty. Ono, kdyby se tu sešlo několik, i v jednotkách, řešení, jak to někdo řeší, třeba by to i mnohým dalším otevřelo další náhled na problematiku. Pomohlo uvědomit, že jejich řešení může mít mezeru. A jiným by to mohlo problematiku prvouchopit :-) |
||
Keeehi Profil |
#6 · Zasláno: 21. 10. 2017, 13:07:47
Tomášeek:
„Ty konkrétně na nějakém projektu s nějakou implementací máš zkušenost?“ Dělám ve firmě která vytváří pro své zákazníky eshopy. Ale zatím jsme EET neřšili. Proč? To úplně nevím. Ale u některých to prý řeší přímo platební brána a ty další to zatím asi nepotřebují. |
||
PetrN Profil * |
#7 · Zasláno: 23. 10. 2017, 14:52:49
Keeehi:
Přesně tak jak píšete, dokud to někdo nezkontroluje, pak se nedá říct, jestli je to správně nebo ne. V podstatě se dá říct, že v zákoně pro to není žádná opora a pokud by úředník postupoval jen podle zákona, pak může jakýkoliv e-shop, který příjmá peníze pomocí platebních bran, "položit na lopatky" V metodikách už se to trochu rozmělnilo, ale opírejte se u soudu o metodiky a pokyny. Tomášeek: Já osobně bych Vám rád poradil, ale my jsme to u pár klientů prostě odmítli řešit (tedy přišli jsme o tyto klienty), protože za tu nejednoznačnost nechceme ručit. Také by mě zajímalo, jak to řeší jinde. |
||
logging Profil * |
#8 · Zasláno: 23. 10. 2017, 14:55:11
Je to vcelku jednoduché. Buď (jak je tady řečeno) se o to bude starat platební brána nebo musíte udělat vlastní implementaci. Pokud v eshopu generujete rovnou faktury tak viz. např. github.com/filipsedivy/PHP-EET/wiki si k faktuře požadáte o FIKa (ideálně ihned po úspěšné platbě). Případně - pokud exportujete např. do nějakého účetního programu - udělat ihned export (po úspěšné platbě) a o EET se postará účetní program.
|
||
Časová prodleva: 6 let
|
0