Autor Zpráva
marvays
Profil
Ahoj. Mám problém s rychlostí stránek. nemám je ještě plně optimalizované, protože vždy je co vylepšit. Ale narazil jsem na zajímavý údaj, který mě silně znepokojuje.
Potřeboval bych poradit, co to může způsobovat. Když budu vědět, na co se zaměřit, tak to snáz opravím.


Tenhle údaj je na všech stránkách téměř stejný.
Používám nejnovější joomla, eshopový systém Virtuemart a běží to na Blueboard.

A každý testovací web se liší podle toho, jak má umístěný servery. Čím blíž k ČR, tím je výsledek logicky lepší. Ovšem o hodnocení to platí dvojnásob. Tam se to liší diametrálně.
webpagetest.org mi ná samé "A" jen first byte "F"
Google pagespeed insights mi ukazuje všude dvojnásobné časové hodnoty. V mobilním dokonce čtyřnásobné.
Zde bych uvítal doporučení, kterému nástroji mám nejvíc věřit. Ale asi začnu věřit jen DevTools v Chrome :)
Keeehi
Profil
marvays:
Tak to co tě v důsledku zajímá je jak se to načte u zákazníka. 4 vteřiny na TTFB z obrázku mi přijde jako opravdu hodně, u mě to bylo 2.5. Takže reálný problém to je. Osobně ten limit, kdy to ještě jde a kdy už je to pomalé mám okolo 0.5 vteřiny. Chápu, že optimalizace se dělají těžko pro někoho kdo eshop provozuje nad redakčním systémem protože to jinak technicky nezvládne.
Jedním z typických problémů dlouhého načítání stránky může být nějaký neoptimalizovaný složitý dotaz do databáze který trvá prostě dlouho. Takže bych se podíval na dobu běhu jednotlivých dotazů.
Dalším celkem typickým problémem eshopů je, že je pro ně náročné počítat cenu u produktů. Když má produkt několik variant, uživatel je v různých zákaznických skupinách, do toho se motají slevy akce a kupony, pak počet těch možných kombinací je opravdu hodně a počítání všech cen to může hodně brzdit. Takové výpočty se pak hodí kešovat.
No a třetí možnost, která je zase typická pro redakční systémy jsou pluginy. Čím jich je více, tím náročnější je pro server je všechny aplikovat před vytvořením stránky. Rychlosti může pomoci odstranit ty nepotřebné. Je klidně možné že to způsobuje jeden špatně napsaný plugin a kdyby se vyměnil za nějaký jiný, hned by to fungovalo lépe.
Ale těch důvodů může být více. Snažil jsem se napsat ty typické, co mě napadly.
marvays
Profil
Díky bohu za joomlu a RS celkově. Já jsem grafik. Chci se víc věnovat SEO, trošku víc rozumět copywritingu ale programování mě vůbec, ale vůbec neláká. A už vůbec nemám v plánu být ferda mravenec :)

Z toho důvodu si neumím představit, že bych sedl k čistému PSPadu a začal programovat vlastní eshop systémy, které bych pak klientům prodával za statisíce. Navíc tahle moje představa o programování je taky určitě mylná :)

Moje cílová skupina zákazníků je poněkud jiná, než by si většina webmasterů přála :) proto joomla.

A teď k věci . . . . takže ten FirstByte, který je obrovský není jen čekání na odpově´d serveru, ale čekání na na kompletní výpočet, který server musí provést, než vygeneruje stránku. Takže si udělám kopii webu, nejlépe na stejném hostingu a použiju mou oblíbenou vylučovací metodu. Budu vypínat a zapínat a testovat. A to by to byl čert, aby v tom něco nenašel. eshop je velmi jednoduchý (jedna zákaznická skupina, jedna měna, jeden jazyk, opravdu minimum variant zboží a minimum zboží ve slevách)

Díky za tipy.
Keeehi
Profil
marvays:
Já proti tomu nic nemám. Naprosto chápu proč to tak někteří (naprostá většina) dělá. A ani to není špatně, pro spoustu těch malých eshopů je to vhodné řešení.

není jen čekání na odpověď serveru, ale čekání na na kompletní výpočet, který server musí provést, než vygeneruje stránku
Přesně tak. Z toho obrázku se to špatně poznává ale myslím, že ta zelená část na začátku reprezentuje handshake (poslání ssl certifikátu atp) a jak je vidět, jde to celkem rychle. Takže hlavním problémem by nemělo být zpoždění sítě. Zbývá tedy to vygenerování stránky. A proto si myslím, že většina času bude tedy tam.

Další, čeho jsem si všiml je, že TTFB pro přesměrování z domény bez www na doménu s www je u mě 400ms což je opravdu hodně. Jsou dvě možnosti, buď to přesměrovává webserver (což je vhodnější) ale pak v takovém případě je server tvého poskytovatele neskutečně přetížený (nebo pomalý). Nebo přesměrování neprovádí webserver ale až ta eshopová aplikace. Z toho je vidět, že 400ms stráví něčím a to nemusela zobrazit ani jeden produkt, článek, nic. Navíc vyhodnocování url adresy bývá v aplikaci někde na začátku, aby se určilo, co se má vlastně zobrazovat.

Takže si udělám kopii webu, nejlépe na stejném hostingu a použiju mou oblíbenou vylučovací metodu. Budu vypínat a zapínat a testovat. A to by to byl čert, aby v tom něco nenašel.
Skvělý přístup.
marvays
Profil
Keeehi:
to přesměrování mi dělá komponenta. Co kdybych to dal do htaccess?
Keeehi
Profil
Co kdybych to dal do htaccess?
Mělo by to být rychlejší. Někde kolem řádu jednotek milisekund.

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0