Autor Zpráva
okurkaa
Profil
Potřebuji vytvořit web v pěti jazycích. Jak budou vyhledávače koukat na to, když na hlavní stránce index.html budou vlajky a po kliknutí se dostanou na web en.domena nebo ru.domena nebo cz.domena? Samozřejmě na každé té subdoméně bude web v tom jazyce. Můžu dát na index.html klíčová slova ve všech těch jazycích? Zaindexuje to vyhledávač?
Keeehi
Profil
okurkaa:
Klíčová slova na takto nepotřebné stránce budou vyhledavačům stejně ukradená. Ty jdou po obsahu a tady žádný nebude. Na indexu hlavní domény bys měl mít script, který se bude snažit rozpoznat jazyk uživatele a podle toho ho automaticky přesměruje na pařičnou subdoménu.
Co by tak uživatel chtěl se dá zjistit z hlavičky accept language. Ten script by měl ještě brát di úvahy, pokud už takový uživatel u tebe někdy na webu byl, tak na jaké subdoméně byl jako poslední. Tuto informaci můžeš mit uloženou v cookie. Pokud bude taková cookie existovat, tak ho přesměruje na danou subdoménu aniž by koukal na hlavičku accept language.
Ještě k subdoménám, je mnohem pravděpodobnější, že je budou vyhledávače brát jako rozdílné weby. Takže zauvažuj nad formátem domena.com/ru
Hlavně bys měl používat link alternate hreflang. Je to podobné jako kanonické adresy ale pro jazyky.
okurkaa
Profil
A když to udělám s těmi vlajkami které budou jako odkaz na konkrétní jazyky za indexuje vyhledávač všechny ty jazyky?
Keeehi
Profil
Ale jo, ty stránky na kterých bude nějaký obsah, tak ty zaindexuje. Tenhle rozcestník ne. Proč by to taky dělal když tam není žádný obsah. Ale zároveň to taky ničemu nevadí, že lidé z vyhledávače půjdou rovnou na stránku s obsahem kde najdou přímo tu informaci kterou hledají a vůbec ten rozcestník neuvidí. Rozcestník uvidí ti, co zadají adresu tvé stránky přímo.
A proč to nevadí, že jedni vidí rozcestník a jiní ne? Protože každá skupina jde na tvůj web za jiným účelem. Ti co jdou přes adresu, ti si to zapamatovali někde z reklamy, nebo si to opsali z vizitky atp. a jdou se podívat, co to na tom webu vlastně je. Jdou prozkoumávat.
Ti co jdou z vyhledávače, ti už hledají něco konkrétního. Mají určitou potřebu a vyhledávač jim nabízí - když půjdete na tuto konkrétní url adresu, je tam obsah co vás zajímá. Oni nechtějí jít na rozcestník s tím, že někde na tom webu je informace, která je zajímá ale nejdříve se k ní budou muset sami proklikat.

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0