Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Projet Manager Profil * |
#1 · Zasláno: 26. 12. 2020, 11:50:04
Ahoj
chci se zeptat jestli tady má někdo zkušenosti s vývojem kreditního systému. Rád bych jestli by mi někdo neporadil jak ho vymyslet. S kamarádem jsme vymysleli malou službu a máme 3 tarify - bronz - je zadarmo, neobsahuje žádné funkce zdarma - silver - stoji 150 kreditu + obsahuje 2 funkce zdarma - gold - stoji 220 kreditu + obsahuje 4 funkce zdarma každý uživatel začíná na tarifu bronz a k němu si může zvlášť objednat funkce (jejich celkem 4) každá stoji 70 kreditu. Pro představu funkce jsou různé, obecně počítají a vytváří nějaké sestavy pro report. Ještě podotknu, že každý tarif i funkce má platnost 30 dní. Po skončení platnosti, pokud má kredity tak se mu vše automaticky prodlouží a kredit se odečte. Pokud ne vše se mu vypne a nastaví tarif bronz. Když uživatel přechází z nižšího tarifu na vyšší tak v tom není problém. Nastaví se mu vyšší tarif, který si zvolil a zapneme patřičné funkce a nastavíme platnost. V čem je problém je jak to vyřešit, když přechází z tarifu gold na silver nebo ze silver na bronz v průběhu objednaného období. Nabízí se několik variant: 1) v den změny tarifu mu vše vypnout a nevrací se kredit - hrozí že bude nasrány, ale aspoň si to rozmysli furt přecvakávat - bude to sepsané v obchodních podmínkách 2) v den změny tarifu dopočítat a vracet kredit - fér vůči uživateli, ale zase tady hrozí, že na tom proděláme, protože on získá na pár dní funkce, které využije a pak už je nepotřebuje. Nemusí za ně platit, protože je má v rámci tarifu. 3) tarif musí využívat min 25dní a pak si jej může změnit, s tím že se funkce v rámci tarifu vypnou. |
||
anonym_ Profil * |
#2 · Zasláno: 26. 12. 2020, 12:04:12
Projet Manager:
Taky se dá sledovat, jestli službu využil. Pokud ano, tak navracet, pokud ne, vrátit poměrnou část. Nenapsal jsi, o jaký typ služby se jedna. Osobně bych ale volil buď změnu provést hned a kredit nevracet, nebo nechat současný vyšší tarif dobehnout a po skončení období přepnout na nižší. |
||
Projekt Manager Profil * |
#3 · Zasláno: 26. 12. 2020, 14:00:21
Služba pro úpravu xml feedu u eshopu
Proto ty funkce se nevyužívají denně, ale stačí jednou za čas je použít |
||
anonym_ Profil * |
#4 · Zasláno: 26. 12. 2020, 15:16:21
Projekt Manager:
Tak v tom případě jsou platné všechny 3 možnosti, které jsem psal. Navracet, nechat dobehnout, nebo zkontrolovat, jestli byla služba využita a pokud ne, tak klidně vrátit kredit zpět. |
||
Projekt Manager Profil * |
#5 · Zasláno: 27. 12. 2020, 10:01:23
Mi přijde varianta s tou výpovědní dobou asi nepraktičtější
|
||
Keeehi Profil |
#6 · Zasláno: 29. 12. 2020, 02:06:49
Projekt Manager:
Tak standardně se to většinou řeší tak, že zaplacené služby se nechají doběhnout za aktuální období. Pro příklad, koupím si silver na měsíc a po týdnu to změním na bronz. Silver mi ale zůstane do konce měsíce a bronz naběhne až od toho dalšího. |
||
Časová prodleva: 19 dní
|
0