Autor Zpráva
Projet Manager
Profil *
Ahoj
chci se zeptat jestli tady má někdo zkušenosti s vývojem kreditního systému. Rád bych jestli by mi někdo neporadil jak ho vymyslet.

S kamarádem jsme vymysleli malou službu a máme 3 tarify
- bronz - je zadarmo, neobsahuje žádné funkce zdarma
- silver - stoji 150 kreditu + obsahuje 2 funkce zdarma
- gold - stoji 220 kreditu + obsahuje 4 funkce zdarma

každý uživatel začíná na tarifu bronz a k němu si může zvlášť objednat funkce (jejich celkem 4) každá stoji 70 kreditu. Pro představu funkce jsou různé, obecně počítají a vytváří nějaké sestavy pro report.
Ještě podotknu, že každý tarif i funkce má platnost 30 dní. Po skončení platnosti, pokud má kredity tak se mu vše automaticky prodlouží a kredit se odečte. Pokud ne vše se mu vypne a nastaví tarif bronz.
Když uživatel přechází z nižšího tarifu na vyšší tak v tom není problém. Nastaví se mu vyšší tarif, který si zvolil a zapneme patřičné funkce a nastavíme platnost.
V čem je problém je jak to vyřešit, když přechází z tarifu gold na silver nebo ze silver na bronz v průběhu objednaného období.

Nabízí se několik variant:
1) v den změny tarifu mu vše vypnout a nevrací se kredit - hrozí že bude nasrány, ale aspoň si to rozmysli furt přecvakávat - bude to sepsané v obchodních podmínkách
2) v den změny tarifu dopočítat a vracet kredit - fér vůči uživateli, ale zase tady hrozí, že na tom proděláme, protože on získá na pár dní funkce, které využije a pak už je nepotřebuje. Nemusí za ně platit, protože je má v rámci tarifu.
3) tarif musí využívat min 25dní a pak si jej může změnit, s tím že se funkce v rámci tarifu vypnou.
anonym_
Profil *
Projet Manager:
Taky se dá sledovat, jestli službu využil. Pokud ano, tak navracet, pokud ne, vrátit poměrnou část. Nenapsal jsi, o jaký typ služby se jedna.

Osobně bych ale volil buď změnu provést hned a kredit nevracet, nebo nechat současný vyšší tarif dobehnout a po skončení období přepnout na nižší.
Projekt Manager
Profil *
Služba pro úpravu xml feedu u eshopu
Proto ty funkce se nevyužívají denně, ale stačí jednou za čas je použít
anonym_
Profil *
Projekt Manager:
Tak v tom případě jsou platné všechny 3 možnosti, které jsem psal. Navracet, nechat dobehnout, nebo zkontrolovat, jestli byla služba využita a pokud ne, tak klidně vrátit kredit zpět.
Projekt Manager
Profil *
Mi přijde varianta s tou výpovědní dobou asi nepraktičtější
Keeehi
Profil
Projekt Manager:
Tak standardně se to většinou řeší tak, že zaplacené služby se nechají doběhnout za aktuální období.
Pro příklad, koupím si silver na měsíc a po týdnu to změním na bronz. Silver mi ale zůstane do konce měsíce a bronz naběhne až od toho dalšího.

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0