Autor Zpráva
Kcko
Profil
Ahoj,
nejde mi o skript, jen o nástin řešení.

Jak ideálně topovat inzeráty?

Našel jsem následující řešení:
- www.windsurfing.cz/index.php?page=317&ID_inzerat=21179
- napoveda.seznam.cz/cz/zvyhodnovani-inzeratu-tlapky

Defakto se to řeší tak, že když se inzerát založí (created = aktuální datum + čas), s tím, že když se topuje tak je to datum topování + např. 5/7 dní.

Sic jsem nepochopil tu větu na seznamu -> Nové zvýhodnění nahrazuje původní, nedochází tedy k prodloužení platnosti zvýhodnění.

Tohle by v základu asi mohlo stačit, s tím, že pokud ukazuju někde nejnovější inzeráty, tam bych asi Topování nepromítnul, pouze do konkrétních kategorií.

Neřešil to ještě někdo nějak jinak, třeba lépe / sofistikovaněji?
anonym_
Profil *
Kcko:
Ta zvýrazněna věta imho znamená, ze pokud topujes na tyden a po třech dnech zaplatíš nové topovani, bude platit opět na tyden od zaplacení (nikoliv tyden po předchozím zaplacení).

Jinak topovani dává smysl v nějakém default zobrazení inzerátu. Pokud je pak seřadis podle času přidání (od nejnovějších), tam už tipovací byt nemůže. Můžeš tam ale ty topovane dat třeba na třetí pozici jako Reklamni.
Kcko
Profil
anonym:
Ta zvýrazněna věta imho znamená, ze pokud topujes na tyden a po třech dnech zaplatíš nové topovani, bude platit opět na tyden od zaplacení (nikoliv tyden po předchozím zaplacení).

Už mi to pak taky došlo ;-)

Jinak topovani dává smysl v nějakém default zobrazení inzerátu. Pokud je pak seřadis podle času přidání (od nejnovějších), tam už tipovací byt nemůže. Můžeš tam ale ty topovane dat třeba na třetí pozici jako Reklamni.

Řazení nejnovější je default a tam by to topování právě být imho mělo.

Ale jak říkáš, jsou výpisy, kde to topování nemá vyznám, třeba na HP mám ve slideru nejnovější inzeráty (posledních 10), tam kdybych dal topované, tak se ten výpis prakticky nezměni, takže to bude jen v kategoriích a podkategoriích.


Díky ;-)
anonym_
Profil *
Kcko:
Řazení nejnovější je default a tam by to topování právě být imho mělo.
Právě že ne. Defaultně by mělo být to, kde jsou topované nahoře. Pak si to můžu seřadit podle data přidání, a tam by ty topované být neměly (protože nejsou nejnovější), max. někde v poli ostatních inzerátů jako "placené".

Je to v podstatě stejné jako v eshopu. Defaultní řazení je to, co chci prodat (topované). Pokud seřadím jinak (cena, název, datum), topované jako by nebyly.

Ale jak říkáš, jsou výpisy, kde to topování nemá vyznám, třeba na HP mám ve slideru nejnovější inzeráty (posledních 10), tam kdybych dal topované, tak se ten výpis prakticky nezměni,
To záleží na tom, kolik těch topovaných je (můžeš mít 5 nejnovějších, 5 topovaných a ty topované náhodně rotovat, aby se měnily). Případně se ten HP slider dá zpoplatnit samostatně (inzerát tam bude více na očích než v kategorii).
Keeehi
Profil
anonym:
Můžeš tam ale ty topovane dat třeba na třetí pozici jako Reklamni.
Klidně i na první. Spousta portálů je tam má. Je to otravné? Ano. Je to otravné na třetí pozici? Také ano. Je to otravné kdekoli jinde? Víceméně také. Mohu s tím jako uživatel něco dělat? Spíše ne. Takže pak už jen záleží na rozhodnutí webu, jak moc chce, a jak moc si může dovolit, otravovat své uživatele.


Když to vezmeme kolem a kolem, je to vlastně reklama, jako každá jiná. Tudíž se na to dají aplikovat různé metody. Topování je taková primitivnější z nich, pro uživatele ale díky tomu celkem jednoduše pochopitelná. Problémem této metody je příklad, kdy budeme topovat 2, tak pokud to ten druhý udělá vždy chvíli po mě, já "nemůžu být nikdy první".
Což by řešil jiný model, s variabilní cenou. Pořadí těch topovaných inzerátů by se neurčovalo časem ale cenou, co je někdo ochotný platit.
Zpět ke standardnímu topování. Pokud byl problém, že těch topovaných inzerátů by bylo moc (až by to bylo nepoužitelné) dá se to řešit zvednutím ceny za topování => sníží to ochotu lidí platit => sníží se celkové množství topovaných inzerátů. Co taková věc udělá s tvým ziskem se nedá říct. Může ho to zvýšit i snížit. Záleží jak vypadá křivka poptávky a kam se to na ní posune.
Druhou možností je ten počet zobrazených topů omezit. Jak ale vybrat který zobrazit? To jednoduché řešení prostě říká kdo platil déle, ten je výš, kdo se nevejde, má prostě smůlu. Pokud to chceš udělat spravedlivější, stačí vlastně ze všech možných při každém zobrazení vybírat náhodně. Což by mělo při dostatečném počtu zobrazení zajistit, že průměrně zobrazí vsechny stejněkrát. Good luck ale při vysvětlování tohoto uživatelům.
Nebo pokud už bys dělal něco, co obyčejní uživatelé nemohou pokopit, proč jim rovnou neudělat full blown reklamní systém, že? Např. model PPC + real time aukce pozic :D

Způsoby počítání webové reklamy
Kcko
Profil
anonym:
Jasný, díky za ideu vylepšení a rozšíření.

Btw, jak bys tedy nazval toto defaultlní řazení lidsky? (mám tam selectbox [nejnovější, nejdrazší, nejlevnější], takže asi "výchozí"? Tam se tedy zahrnou ty topované a pak už nikoli.

Právě že ne. Defaultně by mělo být to, kde jsou topované nahoře. Pak si to můžu seřadit podle data přidání, a tam by ty topované být neměly (protože nejsou nejnovější), max. někde v poli ostatních inzerátů jako "placené".


To záleží na tom, kolik těch topovaných je (můžeš mít 5 nejnovějších, 5 topovaných a ty topované náhodně rotovat, aby se měnily). Případně se ten HP slider dá zpoplatnit samostatně (inzerát tam bude více na očích než v kategorii).

Ok good idea, ono to bude malý bazar, ty topované tam zatím stejně nebudou, jelikož co sem koukal na tarify SMSek a udržovací poplatky, tak dokud tam nebude solidní členská základna, tak to nemá vůbec smysl používat (drahé v poměru co zaplatí užiivatel / co dostane provozovatel).
anonym_
Profil *
Keeehi:
Jasně, na té první pozici mi to přijde hloupé, i když to v zásadě jde.

Topování u inzertních portálů musí být jednoduché a cokoliv připomínajícího PPC systémy jsou pro 99% populace mimo chápání. To by nešlo, šel bys do kopru (hele Máňo, já jsem zaplatil topování a nejsem tam).
Kcko
Profil
Keeehi:
Když to vezmeme kolem a kolem, je to vlastně reklama, jako každá jiná. Tudíž se na to dají aplikovat různé metody. Topování je taková primitivnější z nich, pro uživatele ale díky tomu celkem jednoduše pochopitelná. Problémem této metody je příklad, kdy budeme topovat 2, tak pokud to ten druhý udělá vždy chvíli po mě, já "nemůžu být nikdy první".
Jasně, takhle to myslím, ale řeší drtivá většina provozovatelů (sbazar / bazos ...)


Nebo pokud už bys dělal něco, co obyčejní uživatelé nemohou pokopit, proč jim rovnou neudělat full blown reklamní systém, že? Např. model PPC + real time aukce pozic :D
Jasně :D, myslím, že do budoucna udělám to topovací v nejjednoduší již vyřčené podobě např. (datum topu + D7), a až to něco vydělá, tak se zamyslím nad něčím lepším ;-) a znovu si otevřu tohle vlákno.
anonym_
Profil *
Kcko:
Btw, jak bys tedy nazval toto defaultlní řazení lidsky? (mám tam selectbox [nejnovější, nejdrazší, nejlevnější], takže asi "výchozí"? Tam se tedy zahrnou ty topované a pak už nikoli.
Ano, výchozí se používá běžně (u e-shopů, což je totéž).

Ok good idea, ono to bude malý bazar, ty topované tam zatím stejně nebudou, jelikož co sem koukal na tarify SMSek a udržovací poplatky, tak dokud tam nebude solidní členská základna, tak to nemá vůbec smysl používat (drahé v poměru co zaplatí užiivatel / co dostane provozovatel).
Dá se platit kartou. Pokud bys trval na SMS, tak sice z toho teď nebudeš mít nic (nebo trochu doplácet), ale je to zavedený model, který v tomhle segmentu funguje a lidi ho znají a pravděpodobně používají, a to, že to teď budeš chvíli dotovat/nevydělávat, ti do budoucna tu základnu může zvýšit. Někdo může inzerovat cíleně s tím, že chce být vidět, a když možnost topování nebude, ...
Kcko
Profil
anonym:
Jasně, jen uvedu, že to samozřejmě není můj byznys, já to jen prgrám a jsou za to peníze X a na tohle zatím není budget ;-) (krom toho, není to jen otázka nakonfigurovat a implementovat nějakou platební bránu, ale projít s klientem, který tomu nerozumí i možnosti, ceny, tarify atd => a opět jsme u položky "peníze X"), známe to všichni, zkusím v 2 fázi, až to bude líp fungovat a budou tam lidi a inzeráty.


Ale díky oboum ,jsem rád, že jsem si tady ujasnil nějaké věci a jsem zase o něco chytřejší.

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0