Autor Zpráva
bambos
Profil *
Chtěl jsem se zeptat, jako začínající-pokročilý (hezkej výraz:-)) webdesigner - živnostník, jak oslovovat mé potenciální zákazníky. Jestli mohu rozesílat mojí nabídku na jejich maily, ale aby to nebrali jako spam? Nebo tak nějak podobně

díky za všechny rady
Richi
Profil
Hm, nejlepší nabídka pro grafika jsou podlě me jeho reference a doporučení ok klientů.
Jistě bych se neuchyloval k rozesílání emailů.
Zkus odborné fóra, nebo třeba i inzertní weby mají většinou položky nabídka práce.
Hlavní je mít web kde budeš mít vystavené co už jsi dělal.
bambos
Profil *
Richi

1) Jaká odborná fóra a inzertní weby bys mi doporučil?
2) Myslíš, že to rozesílání mailů s konkrétní nabídkou pro konkrétní zákazníky by bylo nevhodné?

Díky za rady
Timy
Profil
bambos
"Jaká odborná fóra a inzertní weby bys mi doporučil?"
Co třeba tohle? http://diskuse.jakpsatweb.cz/index.php?action=vtopic&forum=26
Nebo grafika.cz http://www.grafika.cz/sluzby/
Či Interval: http://interforum.interval.cz/ShowForum.aspx?ForumID=53
Richi
Profil
bambos
1./ fora už napsal Timy
2./ V době kdy dostávám 150spamů denně mi nabídky i když konkrétní na email již lezou na nervy, pravdaže to zkusit můžeš, i když já osobně když něco potřebuji zpracovat, buď oslovím ty co znám nebo si zadám poptávku na forum (nebo prolistuju nabídky)
HeWeR
Profil
bambos
Z vlastní zkušenosti musím říct, že nejlepší je osobní kontakt. Onehdy jsem zašel do našeho kina a zaptal se jich na jejich web. Byl tam správce kina, dal mi své ICQ a pak už to jelo...za 14 dní jsem měl zakázku za 15000 na stránky kina.

Taky je dobré se dívat po poptávce. Sem tam někde hledají kodéra - přihlaš se i když ti to moc nejde. Sice tě odmítnou, ale v contact listu u nich zůstaneš a když potom budou chtít narychlo nějaký design tak ti napíšou.

No a nebo (nejlepší a nejtěžší varianta) si udělej na web, zoptimalizuj ho na slovo grafika a grafik aby ses dostal na první místa vyhledáváčů a nudit se nebudeš.

Takže základy jsou vnucování, kontakty a dobré reference.

Jináč s tím rozesíláním emailů. To jsem taky zkoušel. Když jsem rozesílal maily typu: "Dobrý den. nabízíme Vám web designerské služby..." nikdo neodpověděl - byl to pro ně spam. Potom jsem ale udělal grafickou šablonu a vždycky než jsem někomu psal, tak jsem poslal tu šablonu s tím, že sem tam přidal název jejich firmy a logo. Oni si mysleli, že ten web mám už hotový a rovnou mohli vidět jak by vypadal a co umím. Zároveň to pro ně nebyl spam. Žádnou kloudnou zakázku jsem ale takhle nezískal, tak nemůžu říct do jaké míry je to úspěšné.
mata
Profil
Mohu jen souhlasit s HeWeRem. Při oslovování (ať už rozesílání životopisu do firem nebo nabídek) je jedním z klíčových prvků grafická úprava. Chce to nějaký střídmý design, který neřve, ale zároveň zaujme. Naplnit šablonu pak není problém a při přebírání nabídek u klienta to podstatně zvýší šanci na úspěch.
bambos
Profil *
Richi
Takže základy jsou vnucování, kontakty a dobré reference.

No právě: vnucování..... to je mi trochu proti srsti.....
A těmi kontakty myslíš jako vědět kam se obrátit (kdo potřebuje nové www stránky)?
HeWeR
Profil
bambos
ono slovo vnucování zní hodně divně - řekněme tedy "oslovování potencionálních zákazníku"

Těmi kontakty myslím všechny lidi, kteří se zajímají o web design, ktří dělají v jiné web designerské firmě, kteří mají zase spousty jiných kontaktů a tak.

Řeknu ti příklad z mé praxe. Jeden chlap hledel grafika. Napsal jsem mu. Moje reference se mu nelíbyli, ale za 14 dní napsal, jestli mám čas, že chce registrovat do katalogů. A od té doby pro něj za nemalou částku registruju stránky do aktalogů. Není to sice to co jsem původně chtěl, ale práci jsem si našel - tedy jsem spokojený.
bambos
Profil *
HeWeR

No tak tos měl docela pěkný štěstí.
Kdybys náhodou o něčem podobnym věděl, dej mi vědět..:-)
trinita
Profil *
A co je podle vás lepší, resp. jak obtížné je sehnat zakázky, pokud svoje služby (tvorba www stránek) budu nabízet jako student oproti práci na živnostenský list?

Máte s tím někdo zkušenosti?
mata
Profil
2trinita
řekl bych, že nemít živnosťák = spíše nevýhoda

Pokud vím, tak jediná možnost bez živnosťáku (nepočítam-li možnost 5 v českých na stole apod.) je dohoda o provedení práce, na což, pro mne z neznámých důvodů, firmy nerady přistupují. Na druhou stranu výhodou dohody je, že člověk si nemusí vést účto jako k živnosťáku, takže oboje má své pro i proti.
trinita
Profil *
mata
nepočítam-li možnost 5 v českých na stole apod.

Možná jsem lama, ale co tím myslíš?
mata
Profil
5 v českých myšleno tak, že ti peníze dá někdo "bokem"
trinita
Profil *
A ty myslíš, že by mi ty peníze někdo bokem dal? To pochybuju...
jozob
Profil
trinita
"A ty myslíš, že by mi ty peníze někdo bokem dal?"
Pokiaľ zákazník nepotrebuje doklad, tak aj áno. Je to tak jednoduchšie pre obe strany.
trinita
Profil *
jozob

Máš s tím zkušenosti? A myslíš, že je takovejch hodně, co nepotřebují daňový doklad?
lumpik
Profil
Ze zkušenosti bych řekl, že se jich najde dost.

Když můžou existovat např. přepravní firmy které platí zaměstnancům (řidičům) minimální mzdu a k tomu bokem jednou tolik pravidelně každý měsíc, tak na jednoduché webovky těch pár tisíc určitě schrastí taky.
A to je jen jedno odvětví podnikání. Určitě se najdou i další.
Barganda
Profil
No myslim si, že budou firmy i radši když to bude bokem :) Záleží jak je ta firma velká... Jinak tohle už je off-topic a chtělo byto založit vlákno "odrbal tě stát odrbej ho taky" :D
Anonymní
Profil *
To by mě zajímalo, proč by firmy měly být radši, když to bude bokem? To si to nemůžou dát do nákladů?
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.

0