Autor Zpráva
Johny90
Profil *
zdravím
potřeboval by jsem poradit , jak optimalizovat stránky pro různý rozlišení a prohlížeče . Jsem začátečník a tohle je moje první stránka . Stránky dělám na notebooku s rozlišením 1280 * 768 a všechno se mi zdálo dobrý , ale zjistil jsem , že na menším rozlišení mi obrázky na hlavní straně překrývají text . Nevím jak to udělat , aby se to zobrazovalo všem správně . Stránky tedko dělám ve front page , tak jestli někdo nemá nějakej "polopatě" návod :-)
moc by jste mi pomohli
díky
joejoe
Profil *
(1) nedelat stranky pomoci wysiwyg editoru (psat primo zdrojovy kod - ve nejakem vhodnem editoru, ktery umi doplnovat kod, zvyraznovat syntaxi)

(2) pouzivat css
- vzhled vytvoreny pomoci tabulky se pri zmene rozliseni zobrazuje porad stejne coz je obvykle nezadouci
- precist si neco o box modelu a dalsich principech css
- nevymyslet zbytecne nic sloziteho, ale pouzivat hotovat reseni: http://css.interval.cz/

(3) kontrolovat si jak stranka vypada - pro Firefox se daji nainstalovat pluginy webdeveloper a firebug, ktere jsou urcene pro vyvoj webovych stranek
- je tam nekde tlacitko, ktere zmeni velikost okna tak jako bys mel 800x600
- muzes si nechat zobrazovat vzhled stranky pri tisku
- muzes inspectnout objekty (mysi vyberes objekt, a ono ti to zobrazi vsechny informace o tom objektu na jednom miste
- atd.

(4) neoptimalizovat stranku pro konkretni prohlizec nebo konkretni rozliseni ( zkouset jak stranka vypada na vice prohlizecich )
- hodnota velikosti rozliseni je absolutne nepodstatna! dulezita je velikost oblasti kde se zobrazuje stranka (typicky je tahle oblast jina kdyz si zapnu panel s oblibenymi polozkami)
- hodne lidi pouziva prohlizec NEmaximalizovany - v okne ktere muze mit naprosto libovolne rozliseni

(5) pouzivat vhodne jednotky velikosti na spravnych mistech:
-> nedefinovat velikost pisma v pixelech (moznosti jsou: px, %, pt, in, mm, em )
Johny90
Profil *
díky , nějak to zkusím :-) ale už jsem na to snad přišel :-)