Autor Zpráva
mirio
Profil
zdravím všechny,

jsem absolutní začátečník a potřeboval bych poradit. mám přesnou představu CO chci, ale nevím JAK NA TO... :-((

chtěl bych, aby se mi přinajetí myší na popisek v menu menu přepsalo na něco jiného. napíšu to takhle, snad mi porozumíte:
//před najetím na menu zní popisek takhle:// Úvod // po najetí bych chtěl, ať se změní na tohle: // .: ÚVOD :. // a po odjetí myši ať se změní zase zpátky na: // Úvod //.

vím že to bude něco s "onmouseover" a "onmouseout", ale jak na to, nevím. zkusil jsem to udělat tak, že jsem použil "document.write", ale vždy se mi po najetí na menu vypsal popisek do nového okna, na nové stránce, což samozřejmě nechci...

asi nejlepší zápis skriptu bude do řádku, než abych se odkazoval na externí soubor, co?

porádíte někdo, prosím? jsem vděčný za jakoukoli radu. HTML kód jsem porvé v životě viděl asi před měsícem a javascript jsem viděl poprvé včera. :-))

dík moc.
Petra
Profil
Pokud nechceš měnit text, jen velikost písmen, tak stačí nastavit v CSS a:hover {text-transform:uppercase}. Javascript bych z toho vynechala.
mirio
Profil
to vím, ale já právě chci změnit text a to tuším jinak, než s použitím javasciptu nepůjde. co?
Kráťa
Profil
A co si na ten hover vyrobit obrázky s textem, který tam má být (.:úvod:.)? Ale bude to při najetí "skákat".
mirio
Profil
to je recht, tak se to dá taky udělat, nepřemýšlel jsem o tom. dík.

ale každopádně - jestli má někdo nápad, jak to udělat přes skript, tak to sem šoupněte, prosím.
mirio
Profil
omyl. zobrazilo se to dvakrát...
Acci
Profil
A co takhle:
<a href="nekam.html">//<span> .:</span> Úvod <span>.:</span> //</a>

CSSko:
a:hover span {visibility:hidden;}
mirio
Profil
to ACCI: to je přesně ono a dokonce přes CSS. maximálně elegantní řešení. DÍK MOC!!!
mirio
Profil