Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Trája Profil * |
#1 · Zasláno: 14. 6. 2008, 23:19:45
Ahoj,
v poslední době se na mnoha webech setkávám s jemnou linkovou texturou na pozadí stránky (linky otočené o 45 stupňů), jakoby šrafování. Jedná se nejspíš o moderní trend :-) Pro příklad uvedu Plaváčkův blábolník, kde šrafování zajistí té béžové na pozadí, aby nebyla tak monotónní. Otázka zní: Jak takovou věc vytvořit, nejspíše ve Photoshopu? A jak vytvořit se šrafováním přechodový efekt (linky postupně do ztracena), popřípadě jak vytvořit efekt, jaký je na Plaváčkově blábolníku použit pro dolní okraj malovaného obrázku - jak to popsat? Obrázek postupně se rozpadající na menší a menší čtverečky (kruhy), až zmizí... :-) |
||
Nox Profil |
#2 · Zasláno: 14. 6. 2008, 23:32:56
Spíš už to imho moc módní není;) Resp. když už tak jsou spíš pokusy o jiné vzory než šraf
Ale k dotazu - co takhle udělat vodorovné linky a pak je otočit;) prostě si uděláš obrázek dejme tomu 30x30px, pak třeba přes rectangle marquee a plechovku uděláš linky a otočíš, uložíš a dáš na pozadí jako background: url("obrazky/sraf.gif") repeat; Přechodový efekt - prostě plácneš přes šrafované pozadí obrázek - předchodová místa buď uděláš natvrdo v PS (šraf na pozadí, mizení pomocí masky nebo erasu) anebo uděláš jen přechod a uložíš jako png (pak se musí udělat úpravy pro IE6, aby se to zobrazovalo) Dolní okraj obrázku - uděláš si jeden takový objekt, třeba pomocí štětce nebo maquee toolů, vyplníš ho, nakopíruješ po lince, která má být tou spodní hranou a pak to co dole bude přesahovat umažeš |
||
Lexter Profil |
#3 · Zasláno: 14. 6. 2008, 23:34:10
1) Nový dokument 5x5px, průhledný a tužkou do nějk vyrýpat linku po diagonálce. Uložit jako vzorek.
2) Nový dokument, vyplníš ho tímto vzorkem a pak hp třeba umázneš nebo překryješ alfa maskou na kterou aplikuješ černobílý přechod. 3) To jsou halftone bublinky. Jde o jednoduchý princip. Bílý dokument, načmárej do něj něco černou, pořádně rozostři třeba gausem a vyber si z uměleckých efektů halftone. Ale ono je to v každém editoru jiné. |
||
Časová prodleva: 16 let
|
0