Autor Zpráva
Vojtech
Profil
jsem pouhý začátečník. prosím nekoho aby mi pomohl nebo poradil jak udelat prihlašovací streánku na mém webu všem moc děkuji za odpověd
radas
Profil *
udělej si formulář db s uživatelem a pak si přihlašeného ulož do session...myslím že když se podívaš ta tyto věci na netu tak najdeš i hotová řešeni...
el mariachi
Profil
Zdravím :)
Dúfam že máš aspoň základy html a php...

V prvom rade treba urobiť formulár na mieste, kde sa chceš prihlasovať. Ten vyzerá cca takto (samozrejme si ho môžeš prispôsobiť svojim potrebám!) :

<form action="login.php" method="post">
      Meno: <input type="text" name="meno" value=""><br>
      Heslo: <input type="password" name="heslo" value=""><br>
      <input type="submit" name="prihlas" value="Login">
</form>

Táto časť kódu získa od užívateľa prihlasovacie meno a heslo a odošle tieto údaje súboru login.php. Nič zložité...

V druhom rade treba samozrejme vytvoriť samotný súbor, ktorý spracuje údaje získané z formuláru. Nazveme ho samozrejme login.php.
<?php
    if (isset($_POST['prihlas'])){ 
          $meno = $_POST['meno'];
          $heslo = $_POST['heslo'];
          include "heslo.php";
             
          if ($name == $meno && $password == $heslo){            //situacia ked sa udaje zhoduju
                session_start();           
                header("Location: skryta_stranka.php");
          }
          else echo "Nesprávne meno alebo heslo!";                     //a situacia kedy sa nezhoduju
     }
     else echo "Na túto stránku ste sa dostali asi omylom...";
?>

Tak, aby som to trošku vysvetlil...
V prvom riadku sme si overili, či sa človek dostal k súboru login.php cez odoslaný formulár, alebo či sa mu nejakým iným spôsobom podarilo na neho dostať (napr nejaké zvedavé dieťa skúšalo rôzne názvy súborov.) Potrebné to samozrejme k funkčnosti nie je, ale.. človek nikdy nevie :)