Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
casy Profil |
#1 · Zasláno: 6. 2. 2012, 13:57:44
Ahoj,
prosím potřebuji poradit s nastavení SMTP serveru na našem serverhostingu. Máme ten problém, že naše emaily poštu stahují takže pop3 server je ok, ale bohužel poštu *neodesílá. Thunderbird je nastaven správně a webmail hlásí stejný problém. Myslím že je to buď chyba v DNS nebo přímo v konfiguraci serveru. Nevidíte někdo zkušený kde by mohla být chyba z nastavení DNS kterou uvadím níže? Tyto záznamy vygeneroval systém Plesk *.webmail.studio5.cz. CNAME studio5.cz. 81.2.212.91 / 24 PTR studio5.cz. ftp.studio5.cz. CNAME studio5.cz. ipv4.studio5.cz. A 81.2.212.91 mail.studio5.cz. A 81.2.212.91 ns.studio5.cz. A 81.2.212.91 studio5.cz. NS ns.studio5.cz. studio5.cz. A 81.2.212.91 studio5.cz. MX (10) mail.studio5.cz. studio5.cz. TXT v=spf1 +a +mx -all webmail.studio5.cz. A 81.2.212.91 www.studio5.cz. CNAME studio5.cz. a tyto DNS záznamy jsem nastavil u domény A záznamy: Doména IP adresa studio5.cz 81.2.212.91 www.studio5.cz 81.2.212.91 ipv4.studio5.cz 81.2.212.91 mail.studio5.cz 81.2.212.91 webmail.studio5.cz 81.2.212.91 MX záznamy: Jméno serveru Priorita mail.studio5.cz. 10 *Ještě tam je jeden detail, pokaždé když se snažíme odeslat email vratí chybovou hlášku, že emailová adresa neexistuje což je nesmysl, protože schránka je plně funkční. Vrací se chybová hláška Sorry, no mailbox here by that name. (#5.1.1)
Děkuji moc radu Dan |
||
Davex Profil |
#2 · Zasláno: 6. 2. 2012, 19:39:21
DNS záznamy vypadají v pořádku. Tu chybu nenalezení mailboxu posílá tvůj mailserver při pokusu o odeslání na e-mailovou adresu na stejný server nebo cizí poštovní server na jiné doméně?
|
||
casy Profil |
Davex:
E-mailová adresa je na cizím serveru .... Po tvé reakci jsem zkusil odeslat email ze studio5&studio5.cz na info&studio5.cz a zpráva přišla okamžitě. Napadá tě kde může být chyba ? Děkuji moc za pomoc ! Dan Ještě přikládám hlavičku úspěšně doručeného mailu Received: (qmail 4092 invoked from network); 7 Feb 2012 09:00:38 +0100 Received: from ip-********.net.upcbroadband.cz (HELO ?127.0.0.1?) (********) by 91.212.forpsi.net with ESMTPSA (DHE-RSA-AES256-SHA encrypted, authenticated); 7 Feb 2012 09:00:38 +0100 Message-ID: <4F3078EB.5090609@studio5.cz> Date: Tue, 07 Feb 2012 02:05:47 +0100 From: studio5 <studio5@studio5.cz> User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:9.0) Gecko/20111222 Thunderbird/9.0.1 MIME-Version: 1.0 To: info@studio5.cz Subject: test Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed Content-Transfer-Encoding: 7bit A tahle je z neúspěšného pokusu odeslání na jiný server Received: (qmail 17535 invoked for bounce); 6 Feb 2012 20:47:23 +0100 Date: 6 Feb 2012 20:47:23 +0100 From: MAILER-DAEMON@seznam.cz To: info@studio5.cz Subject: failure notice Hi. This is the qmail-send program at seznam.cz. I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses. This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out. <dmacak@seznam.cz>: Sorry, no mailbox here by that name. (#5.1.1) |
||
djlj Profil |
#4 · Zasláno: 7. 2. 2012, 11:58:59
From: studio5 - toto není emailová adresa, a proto některé emailové servery (správně) takový email vůbec nepřijmou.
|
||
casy Profil |
#5 · Zasláno: 7. 2. 2012, 13:01:55
djlj:
„From: studio5 - toto není emailová adresa, a proto některé emailové servery (správně) takový email vůbec nepřijmou.“ Tento email, kde je From: studio5, ale přišel ... na email info studio5.cz na jiné servery ne. Jak je to možné ? Díky |
||
Davex Profil |
#6 · Zasláno: 7. 2. 2012, 21:37:10
djlj:
Hlavička je tam správně: From: studio5 <studio5@studio5.cz> Tu adresu jen požírá JavaScriptový zvýrazňovač syntaxe na této diskusi. casy: Asi by bylo zajímavé zanalyzovat hlavičky toho odeslaného e-mailu, jestli ti ho Seznam vrátí v příloze té chyby. Ten e-mail odesíláš z Thunderbirdu přes SMTP server mail.studio5.cz nebo přes SMTP server svého ISP? Podle [#1] se totiž v SPF záznamu oznamuje, že je nežádoucí odesílání e-mailů z domény studio5.cz jinými poštovními servery. Teď ta doména SPF záznam nastavený nemá - už to tedy funguje? |
||
casy Profil |
#7 · Zasláno: 8. 2. 2012, 00:07:19
Davex:
Posílám je přes SMTP mail.studio5.cz a přes ISP neposílám žádné zprávy. Všechny emaily, které mám posílám přes SMTP daných serverů a funguje to. Ještě jsem přidal další domény k serverhostingu a vytvořil pro ně další emailové adresy a je tam ta samá chyba. Webmail hlásí stejnou chybu. Jestli tomu dobře rozumím tak mám přidat tento záznam DNS studio5.cz. TXT v=spf1 +a +mx -all k doméně studio5.cz ?
Jak jsem psal tak funguje posílání zpráv na stejný server tzn. z info&studio5.cz na studio5&studio5.cz - ještě posílám screen PLESKu s konfigurací emailu a WhiteListem, který by měl složit pro ověřené emailové adresy, ale zde se uvádějí pouze IP adresy nebo jejich rozsah - takže si nejsem jistý jestli se nejedná o fitr adres pro odesílání zpráv.... A White List Ještě radši zmíním že v [#1] sem uvedl nahoře DNS záznamy, které jsou k dispozici a níže ty, které jsem vepsal k doméně studio5.cz - nemohlo by toto mít nějakou souvislost? Děkuji moc |
||
Davex Profil |
DNS záznamy jsou v pořádku a není je potřeba doplňovat.
Napadá mě, že pokud nefunguje doručování na žádný e-mail mimo doménu studio5.cz, ta chyba z [#3] je pokaždé stejná a je to celý e-mail včetně všech hlaviček, tak si asi poštovní server o sobě myslí, že jsou všechny ty e-maily na něm a pokouší se je doručit do lokálního mailboxu, který neexistuje. Vypadá to na špatně nastavený doménový alias pro e-maily nebo něco podobného. Avšak v tom vyfoceném nastavení to nevidím. |
||
casy Profil |
#9 · Zasláno: 8. 2. 2012, 01:38:17
To je fakt divný, protože je to nová instalace PLESKu a nerozumím tomu a jsem bezradný a maily nejedou.
Můžeme se domluvit tak, že bychom si vyměnily kontakty a že bych ti ten úkon zaplatil to zprovoznění emailů - pokud znáš systém Plesk tak tím lépe. Kdyžtak jsem na dmacak&bohemia-design.cz Díky moc |
||
djlj Profil |
#10 · Zasláno: 8. 2. 2012, 10:56:12
casy:
Však jsem psal, že NĚKTERÉ takový email správně odmítnou. A na stejný server posílání funguje, protože to se většinou doručuje lokálně bez nějaké větší kontroly. A zkoušel jsi to i na jiný email na Seznamu? Informace Sorry, no mailbox here by that name znamená, že taková schránka na Seznamu neexistuje. |
||
casy Profil |
#11 · Zasláno: 8. 2. 2012, 12:16:23
djlj:
Na jiné servery to hlasí stejnou chybu - takže není problém v příchozích schránkách. |
||
Davex Profil |
#12 · Zasláno: 8. 2. 2012, 19:18:40
casy:
„Můžeme se domluvit tak, že bychom si vyměnily kontakty...“ Plesk vůbec neznám a soukromé poradenství neposkytuji. Zadej si prosím inzerát do kategorie Práce a zakázky, tam je větší pravděpodobnost, že ti někdo pomůže. |
||
casy Profil |
#13 · Zasláno: 9. 2. 2012, 12:08:38
Davex:
Děkuji moc Davexi, již mne kontaktoval schopný člověk, se kterým problém řeším. |
||
Časová prodleva: 12 let
|
0