Autor Zpráva
ganjaman
Profil *
dostal sa mi do ruk linuxovy server na, ktory sa pripajam vzdialene cez putty som uplny laik s linuxom som este nerobil maximalne som na ubuntu vedel zmenit pozadie. toto je ale uplne ine k dispozicii mam len prikazovu riadku a MC, a este nejake podivne editory ktore sa ovladaju uplne inak ako windowsacke.

uz som nasiel adresar kde su ulozene webstranky: /var/www

a tiez subor kde sa k webom priraduju domeny: /etc/apache2/sites-enabled

mam par zaciatocnickych otazok:

1. ked zmenim konfiguraciu, ako sa restartuje apache v linuxe?
2. ako spojazdnim ftp, pripadne ak je uz spojazdnene kde su ulozene pristupove udaje?
3. na serveri je teraz fici niekolko webov chcel by som tam nakopcit dalsi s tym ze domena je zatial hostovana na jednom hostingu ako ju mam previest na tento server? predpokladam ze nasledne musim zmenit aj /etc/apache2/sites-enabled a restartovat apache
4. ako nastavim pristupy do mysql databazy? idealne aby sa k nej dalo pripajat vzdialene pomocou HTTP.
5. viete poradit nejaky dobry textovy editor pre linuxe? nieco co sa ovlada ako notepad a ako taky editor nahrat na server?
Rfilip
Profil
1, bud sudo service apache2 restart nebo sudo /etc/init.d/apache2 restart
2, nevim
3, nakopirovat soubory,
soubor s konfigurací virtulhostu stránky pridat do /etc/apache2/sites-available
nasledne udelat na ten soubor symbolický odkaz v adresari /etc/apache2/sites-enabled
4, heslo od mysql ti muselo být receno
vzdalené pripojovaní pres http není bezpečne,
mužes použit textový mysql client příkazem mysql -u user -p(user si nahrad uživatelem,nasledne se te opta na heslo)
nebo by sel zprovoznit phpmyadmin a pres putty presmerovat porty
5, osobně používám nano
ganjaman
Profil *
Rfilip:

Dakujem za info. Praveze k tomu mysql som nic nedostal moj obchodny partner, ktory to ma zaplatene tomu nerozumie a jedine co mi dal bolo IP, root a heslo.