Autor Zpráva
R-i-C-k
Profil *
Vážení diskutující, nějak mi v hlavě uvízla myšlenka, jestli je lepší uživatelům tykat, nebo vykat.

Samozřejmě, že vykáním se uživatelům projevuje jakási úcta a naznačuje se tak, že jsou pro nás důležití, ale co když si spíš budou lépe připadat v prostředí, kde jim tykáme? Přeci jen prostředí, kde se mnou někdo chová jako s kamarádem musí být příjemnější, než to, kde se dodržují veškeré formality, ale že bych si tímto krokem byl úplně jist se říct nedá.

Jde mi především o následující: „Právě Vám byl doručen nový vzkaz, přečíst si ho můžete zde.“ vs. „Máš nový vzkaz, přečíst si ho můžeš tady..“.. Těchto příkladů bych mohl vypsat strašně moc, ale všichni jistě chápete o co mi jde.

Proto se Vás ptám, k čemu byste se přiklonili jakožto provozovatelé nějakého serveru a rázem i jakožto návštěvníci nějakého serveru. Tykat, nebo vykat?

Předem děkuji za Vaše odpovědi.
panther
Profil
R-i-C-k:
o jaký server se jedná? Jaká bude cílová skupina uživatelů?

Pokud to bude server, který budou z větší části navštěvovat např. starší lidé, bude na místě vykání. Pro cílovou skupinu 25- spíše tykání. Mě osobně tykání na internetu nevadí, třeba budou mít další jiný názor.
Prosím
Profil *
R-i-C-k:
Pokud diskutuji na chatu nebo diskuzi, tak většinou tykám.
Pokud posílám mail svým zákazníkům, tak vykám.

Záleží na konkrétní situaci.
R-i-C-k
Profil *
Jedná se o server, kde se hodnotí weby (nijak odborně, prostě vlastní pocit z používání kteréhokoliv webu, který jen můžete na internetu najít), takže problém je v tom, že ten web není konkrétně zaměřen na žádnou věkovou skupinu. Vítán je každý, kdo má co říct, respektive napsat.
panther
Profil
R-i-C-k:
v tom případě asi tykání - bude to nějaké fórum, diskuse, nebo tak něco. Vyskytovat se tam budou spíše mladší :-)
Chamurappi
Profil
Reaguji na R-i-C-ka:
Vykání nikdy nikoho neurazí.
Jsem zvyklý, že mi vykají úřady a automaty. Když nad tím tak přemýšlím, tak vlastně podle toho podvědomě rozlišuji, jestli se mnou komunikuje člověk, nebo stroj. Ale to může být jen má subjektivní deformace.
Joker
Profil
Chamurappi:
Vykání nikdy nikoho neurazí.
Tím se obvykle řídím já, když nevím.

tak vlastně podle toho podvědomě rozlišuji, jestli se mnou komunikuje člověk, nebo stroj
Asi bych neprošel Chamurappi-Turingovým testem :-) Tady na fóru tykám jenom některým, které jsem viděl osobně.
Ostatní tu asi častěji tykají, nebo spíš jak kdo.
radas
Profil *
osobně si myslim, že vykaní je na mistě, pokud s daným člověkem není dohodnuté tykání...... Chamurappiv tom připadě mě považujete za automat?:D
panther
Profil
radas:
osobně si myslim, že vykaní je na mistě, pokud s daným člověkem není dohodnuté tykání
normálně ano, ve světě internetu jsou hranice, zdá se mi, trochu posunuté. Alespoň já to tak vnímám - samozřejmě klientům apod. vykám, to je jasné :-)
Marek88
Profil
Ale on se ptal, jestli mají vykat nebo tykat ty stránky. Něco jako tady je "Vaše odpověď". V tomhle případě bych volil určitě vykání. Tykání ze strany webových stránek na mě působí nějak nepřirozeně i když ani nevím proč...
H13
Profil
Osobně tykám, kde jen to jde, ale u textu generovaného stránkou bych asi zvolil vykání...

BTW - Bylo by celkem zajímavý to řešit v případě, že by se nerozpadlo Rakousko-Uhersko, to by jsi musel do výběru přidat i "Onikání" ... to by pak bylo rozhodování ... "Máš novou zprávu", "Máte novou zprávu", "Pane uživateli, mají novou zprávu" :-)
Petr ZZZ
Profil
R-i-C-k:
Řekl bych, že záleží na cílové skupině a na branži (viz panther); dobře je to vidět v reklamě:

1. "Užij si prázdnin s naším studentským rychlokreditem!"
2. "S naší pojistkou, pokud do té doby nezkrachujeme, si Váš důchod krásně užijete!"

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Kategorie Obsah webu se věnuje otázkám:
  • autorského práva,
  • o čem a jak psát,
  • sociálních sítí.

Upozorňujeme, že názory ajťáků a právníků se mohou dost lišit. Počítejte s tím, že na této diskusi jsou inteligentní lidé s obecným právním rozhledem, můžou vám poradit dle svého nejlepšího vědomí a svědomí, ale nemůžou poskytnout žádnou garanci, že neskončíte za mřížemi. Na opravdové konzultace si pořiďte opravdového právníka.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: