Autor Zpráva
Simba
Profil *
Jak komunikovat s klientem, který má svou hlavu?

Jednou má přání, že by nechtěl, na stránce nadpisy, protože jsou už v navigaci. Když ho přesvědčím, že nadpisy tam musejí být (protože je to jako v novinách, síla a tloušťka určuje důležitost v hiearchii uspořádání na stránce), tak má zas přání umístit do nadpisu nějaký přátelský monolog typu „Vítejte na našich stránkách...“, což je úplná kravina, protože takový nadpis nenese vůbec žádnou informaci a nemá žádnou hodnotu pro uživatele. Nebo, když jsem ho upozorňoval, aby nepsal příliš dlouhé texty, aby se zaměřil na srozumitelnost, jednoduchost, stručnost, ..., aby vynikl důležitý obsah, kvůli kterému návštěvníci hlavně přišli, tak udělal úplný opak. Už jsem úplně zoufalý - teď už nastala situace, že z mé strany je to už na hranici slušnosti ho přesvědčovat, proč by to mělo být tak či tak. A mohl bych jmenovat další příklady... Prostě jakoby se můj webdesignerský sen zachmuřel, asi jako každá práce je o umění jednat s lidmi, což je někdy těžké, když ten druhý má svou makovici. A samozřejmě pro mě to pak není také dobrá vizitka dobře odvedené práce. :(
Taurus
Profil
Bohužel, náš zákazník, náš pán. Toto už bys měl dokončit tak jak chce a nedávat si to do referencí. Do příště budeš vědět, že se o mnohém musíš pobavit se zákazníkem dopředu a v případě neshody třeba spolupráci na začátku ukončit.
Webotikon
Profil
Presne tak ako píše Taurus. V prvom rade je to klientova stránka a nie tvoja referencia.
Petr ZZZ
Profil
Simba:
Nech si zaplatit tak dobře, že si budeš moct dovolit věnovat tomu potřebný čas a předělat jeho texty do čitelné podoby (nebo nechat předělat od někoho jiného, kdo umí psát). Zbytek je na tvé přirozené autoritě a na tvých diplomatických schopnostech a pokud nelze jinak, musíš postupovat tak, jak radí Taurus.
karel_
Profil *
reaguji na Simbu, s ohledem i na další příspěvky ve vlákně:
Nejsem odborník, nepovažuju se za něj, a níže uvedené informace vyjadřují osobní názor.
Měl jsem podobnou zkušenost i s člověkem, se kterým můžu mluvit i "neslušně", ačkoliv se vzájemně respektujem. Pomohlo až vyostřené a přehnané vysvětlení proč "to chci" tak, jak "to chci" a co je špatného na "jeho požadavcích", včetně vysvětlení (přehnaných) následků.

Přesně tak, jak "jiní" zmiňují:
- vysvětlovat v pozitivních příkladech proč by to tak mělo být, jaké negativní následky nedodržení těchto pokynů může mít
- snažit se tak dlouho, dokud jedna nebo druha strana bude mít sílu jednat. Vy (Simbi) máte ty znalosti a souvislosti, a je na Vás tyto souvislosti neustále vysvětlovat a trvat na nich (nebo netrvat, pokud zákazník vysloveně sdělí, "že to pochopil, uvědomuje si následky, a prezto na požadavcích trvá"))
- můžete taky se pokusit o spolupráci, jak zmiňoval Petr ZZZ


Jestli to dáte do referencí nebo ne - už záleží jen na Vás.
Zasobte se trpělivosti, které v jednání s tvrdohlavymi lidmi (a v některých oborech obzvlášť) je potřeba.
Lexter
Profil
Jestli máš čas ho přesvědčovat tak vzhůru do toho. Já je zatím vždy umlčel hroudou argumentů, takže ti asi moc neporadím. Každopádně asi bych v tvém případě polevil, udělal to to tak a až si uvědomí že je něco špatně (takto zmrvený obsah se vždy projeví) vmetl bych mu to do tváře a za poplatek opravil.

Každopádně pokud ten čas máš, tak prosím.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Kategorie Obsah webu se věnuje otázkám:
  • autorského práva,
  • o čem a jak psát,
  • sociálních sítí.

Upozorňujeme, že názory ajťáků a právníků se mohou dost lišit. Počítejte s tím, že na této diskusi jsou inteligentní lidé s obecným právním rozhledem, můžou vám poradit dle svého nejlepšího vědomí a svědomí, ale nemůžou poskytnout žádnou garanci, že neskončíte za mřížemi. Na opravdové konzultace si pořiďte opravdového právníka.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: