Autor Zpráva
prynt
Profil
Nikde jsem to tu nenašel, nevíte někdo, kde by o tom bylo více info? Rád bych začal s potiskem, ale toto mi není jasné.

Např. konkrétní situace: přijde klient a chce udělat jakékoli logo (může to být logo Škoda, Adidas, ČKD...)

A ten zadávající není to přímo vlastník loga, ale kdokoli (reklamka, pořadatel nějaké akce, klub příznivců, ..)

Mohu to bez obav natisknout? Nebo musím řešit, jestli to má dotyčný nějak domluvené s vlastníkem loga? Musím u každého loga zjišťovat, kdo na něj má autorské právo a kontaktovat ho?

Je tu někdo kdo ví jak je to podle zákona? A jak by to v praxi řešil soud, ev. běžní velcí vlastníci známých značek?

Moc dík
Petr ZZZ
Profil
Právník nejsem, ale selský rozum mi říká, že za pořádek v autorských (značkových atd...) právech by měl zodpovídat spíš distributor/zadavatel a ne ten, kdo tiskovinu fyzicky vyrobí. Taky se můžeš pojistit vhodnou klauzulí, kterou si necháš zadavatelem podepsat (něco jako "zadavatel prohlašuje, že vlastní veškerá práva, potřebná k výrobě a šíření motivu objednaného k vytištění").

Jinak si dovolím upozornit, že toto je diskuse o webu a nějak mi uniká souvislost.
ninja
Profil
Záleží pro jaký subjekt třička vytváříte či jestli tisknete dodanou předlohu (pdf, atd.), nebo sami připravíte šablonu s logem (grafickou předlohu pro tisk).

Každopádně pokud jste si vědom, respektive byste si měl být vědom díký svým profesním zkušenostem, že to co tisknete nemá potřebnou licenci a výroba je tedy nelegální, může od vás skutečný držitel licence požadovat náhradu - peníze.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Kategorie Obsah webu se věnuje otázkám:
  • autorského práva,
  • o čem a jak psát,
  • sociálních sítí.

Upozorňujeme, že názory ajťáků a právníků se mohou dost lišit. Počítejte s tím, že na této diskusi jsou inteligentní lidé s obecným právním rozhledem, můžou vám poradit dle svého nejlepšího vědomí a svědomí, ale nemůžou poskytnout žádnou garanci, že neskončíte za mřížemi. Na opravdové konzultace si pořiďte opravdového právníka.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: