Autor Zpráva
JanForgac
Profil
Dlouho jsem chtěl na náš web přidat blog.

Před pár měsíci se to podařilo: http://www.artfocus.cz/blog/
Hlavní problém byl s časem potřebným na napsání článků, tak se to hodně protahovalo, aby tam nebyly při spuštění pouze dva nebo tak :-)

Snažíme se teď přidat alespoň jeden čánek za dva/čtyři týdny, ono jsou to zatím opravdu jen začátky blogování bez dřívějších zkušeností.

Cílovou skupinou není odborná věřejnost, ale spíše jsou to podnikatelé a firmy, který/é jsou, nebo mohou být našimi zákazníky. Jinímy slovy "začátečníci", který se v daných tématech potřebují zorientovat. Nebo potřebují poradit jak na to a co je vlastně co.

Ale i tak si myslím že články které píšeme by mohli pomoci šiřší skupině "začátečníků", i mimo oblast našich potenciálních klientů a když už si s psaním dávame práci tak ať to poslouží (nezištně) i dalším :-)

Problém ale je, že naše cílová skupina moc nesdílí, nedává LIKE, nevytváří spětné odkazy. Věnují se svým firmám a zákazníkům. Nebo jsou to skutečně začátečníci a facebook a twitter moc nepoužívají a když tak facebook, ale ne na sdílení daného tyupu obsahu (to je moje doměnka).

Zatím funguje blog bez podpory linkbuildingem, chtěl jsem vyskoušet jak to půjde "samo", neboli interakcí čtenářů příchozích pouze z vyhledávačů (a minimálně taky z twitter-u, bacebook-u) s naším obsahem (blog je samozřejmě nalinkovaný samozřejme z firemního webu). Maximálně o novém článku napíši na našem facebook účtu, nebo twitter účtu ale v sociálních médiích jsem začátečník a o followery je prostě nouze . . .

Na weblogy.cz zatím nejsme a obávám se jestli někdy budeme (žádos jsem sice podal) a jiné agregátory článků neznám . . .

Dokáže někdo poradit, jak udělat blog úspěšným a navštěvovaným?
Anebo spíš takto: když publikujeme nějaký článek, jak o něm dát vědet širší skupině lidí, co by je dané téma mohlo zajímat?
Rady typu dobrý obsah jsou zbytečné to mi je úplně jasné a snažíme se o to, ale nejsme žádná redakce a prostě frekvence publikování určitě nebude vyšší (navíc to asi ani není problém, josu navšťevované a komentované i blogy s velmi nízkou frekvencí publikování nového obsahu). Je mi prostě líto když si článek přečte málo lidí.
ninja
Profil
Určitě zkuste všechny možné sociální sítě, emailing, rss agregátory, odborné diskuze, komentáře u článků jiných serverů na stejné téma, vhodné prolinkování článků navzájem a se zbytkem webu, placená reklama. K tomu obecně zvyšujte svou známost, mimo jiné vystupováním nebo sponzorováním zajímavých akcí pro vaší cílovou skupinu. A mějte trpělivost. Nějakou dobu trvá, než se dostanetene do podvědomí a "sněhová koule" se rozjede.

Dovolím si otázkou mimo téma: ArtFocus je co? Firma, sdružení živnostníků nebo jiný subjekt?
JanForgac
Profil
ninja:
Ďakujem za tipy. Niečo z toho tam už je. Ostatne výžaduje ako píšete trpezlivosť, hodne energie a času, ale inak to asi nepojde . . .

"mimo téma"
Oficiálně je ArtFocus živnostník (ja). Združnie sme s kolegmi neurobili, daňový poradca tvrdí že s.r.o. nebude prínosom. Ale týmto právnym formám a veciam ja moc nerozumiem - čo sa viac vyplatí a tak, takže jak poradí účetní tak to bude . . .
Marek Prokop
Profil
To je těžké. Většina opravdu úspěšných blogů spadá alespoň do jedné ze dvou skupin:

1) Začala je vydávat již dříve známá osobnost či firma.
2) Přišly s úplně novým tématem, úhlem pohledu či formou.

Vy asi ještě moc známí nebudete a tematicky míříte do oblasti, o které bylo skoro vše napsáno už stokrát. Chápu, že chcete odbornost obsahu přizpůsobit cílové skupině, ale pak je otázka, zda je pro to blog tohoto typu vhodnou formou.

Jen na okraj, dost mne překvapilo, že tam máte tolik odjinud převzatých obrázků. Jistě máte souhlas autorů, ale i tak mi to přijde škoda, protože když jste grafické studio, měli byste se určitě prezentovat vlastní grafikou a fotkami. Firemní blog je přeci hlavně od toho, abyste ukázali, co umíte.
JanForgac
Profil
No, to teda nie je veľmi povzbudivé . . .

Obrázky sme zatial neriešili, chystáme sa na to. Bude alebo souhlas autora, alebo vlastný. Je to všetko celkom časovo náročné a práca a klienti majú pred blogom prioritu.
ninja
Profil
Pokud tomu nebudete ochoten věnovat čas, moc čtenářů nezískáte. Obdobné články píše spousta lidí, konkurence je tedy veliká. A mnoho z nich jsou ochotni/schopni se tu mu věnovat důkladně.

Zkuste sledovat vývoj a psát o nějaké novince jako první. Protože napsat článek na již mnohokrát (a často lépe) popsané téma nemá moc šancí na úspěch, když nejste ani autorita v oboru.
JanForgac
Profil
Času sme tomu venovali a to spustu a asi ešte i venujeme.

Témy vznikajú i tak, že keď x-tý krát vysvetľujem novému človeku tú istú vec (po téme je "poptávka" :-) ), napíšem o tom článok a potom už stačí poslať odkaz, kde to bude popísané/vysvetlené.
I novinky sem tam ano, ale asi len vzhľadom k našej cieľovej skupine. Asi nikdy nebudeme mať extrémne navštevovaný blog, ale pojdeme proste svojou cestou. Cielom pre mňa nie je cez blog zarábať, predávať tam reklamu alebo ja neviem čo, ale len priniesť pridanú hodnotu našej cieľovej skupine.
Marek Prokop
Profil
JanForgac:
Témy vznikajú i tak, že keď x-tý krát vysvetľujem novému človeku tú istú vec...

To je velmi dobrý cíl. Sám jsem z toho samého důvodu napsal hodně článků. V souhrnu to ušetří spoustu času, ale nedá se moc očekávat, že takové články budou mít plno čtenářů kromě těch, které na ně odkážete. I tak se to ale vyplatí.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Kategorie Obsah webu se věnuje otázkám:
  • autorského práva,
  • o čem a jak psát,
  • sociálních sítí.

Upozorňujeme, že názory ajťáků a právníků se mohou dost lišit. Počítejte s tím, že na této diskusi jsou inteligentní lidé s obecným právním rozhledem, můžou vám poradit dle svého nejlepšího vědomí a svědomí, ale nemůžou poskytnout žádnou garanci, že neskončíte za mřížemi. Na opravdové konzultace si pořiďte opravdového právníka.

Odkud se sem odkazuje


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: