| Autor | Zpráva | ||
|---|---|---|---|
| xxxObiWan Profil |
#1 · Zasláno: 23. 12. 2011, 23:28:16 · Upravil/a: xxxObiWan
Do nedávna jsem pracoval u jedné webdesignerské firmy, říkejme jí třeba "XYZDesign (r)". Na svém osobním portfoliu jsem měl pod nadpisem `Zkušenosti` napsané: "5 let jsem pracoval jako programátor pro XYZDesign."
Jenže jakmile jsem od této firmy odešel, kontaktoval mě majitel se slovy "Tu informaci, že jsi u nás pracoval, si smaž. Na název své firmy XYZDesign mám koupenou ochrannou známku, takže slovo XYZDesign nesmíš bez mého svolení nikde používat." Ale zdá se mi to jako nesmysl. Opravdu má ochranná známka (r) až takovou moc? Děkuji |
||
| Plaváček Profil |
#2 · Zasláno: 24. 12. 2011, 08:34:50
xxxObiWan:
Nevím, nejsem právník, ale požadavek majitele mi přijde lehce absurdní. Každopádně nejlepší bude, když mu vyhovíš metodou "chytré horákyně". Nebudeš uvádět, že jsi pracoval jako programátor u XYZDesign, ale vytvoříš odkaz, do něhož napíšeš: pět let jsem pracoval pro tuto firmu. A je to :) |
||
| jenikkozak Profil |
#3 · Zasláno: 24. 12. 2011, 09:38:40 · Upravil/a: jenikkozak
Nemá tato firma svůj název také chráněný? Ajaj, já rošťák ten název napsal do adresního řádku, z toho kouká pořádná pokutička. Nevím o tom, že by existovala ochrana, která by zakazovala použití označení názvu pro subjekt, kterému byl určený.
|
||
| xxxObiWan Profil |
#4 · Zasláno: 24. 12. 2011, 11:34:07
Plaváček: Díky, ale o tohle mi nejde. Zmínku o té firmě jsem si z portfolia smazal dobrovolně, už jen proto, že to zmíněnému majiteli vadí. Zde se ptám proto, abych byl příště chytřejší a věděl, co si takový člověk s ochrannou známkou může dovolit a co ne.
jenikkozak: To jsem mu taky hned namítnul. Odpověděl mi, že to chráněné jméno nesmím použít jen verejně. Kdybych tak prý napsal nějakou recenzi na Google, která by se jim nelíbila, mohli by mi údajně nařídit, abych ji z internetu stáhnul (nebo abych v té recenzi přestal používat jejich chráněné jméno). |
||
| ninja Profil |