Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
vabe Profil * |
#1 · Zasláno: 6. 1. 2012, 18:24:48
Zdravím, na webu regionálních novin jsem našel svou fotografii z jedné akce. Na původní fotce byl v pravém dolním rohu můj drobný podpis, který se patrně redaktorům nelíbil (nebo spíš nehodil?), a tak fotografii ořízli. Moje jméno je sice uvedeno na konci článku, ale nelíbí se mi, že někdo zasahuje do mojí fotografie, aniž by k tomu měl souhlas.
A to nemluvím o tom, že se mě nikdo neptal, jestli fotografii mohou použít. (Fotky jsem rozesílal dvěma lidem s tím, že je mohou použít na svém webu. Jeden z těchto lidí ale obeslal s fotkami všechny redakce, aby mohl propagovat svoji organizaci, která je na fotkách zachycena. Všechny weby fotky převzaly i s vodotiskem i s mým jménem. To mi nevadí, i když by se správně měly zeptat, ne?) Fotografie pravděpodobně vyšla i v tištěné podobě v novinách (náklad 10 500 kusů), to ovšem nemám zatím ještě ověřeno. Může mi někdo zasáhnout do fotky, i když uvede moje jméno? Sice mě to nijak nepoškodilo, ale takový přístup mi nepřijde profesionální; mám jim do redakce napsat nějaký nesouhlasný mail, nebo to mám nechat být? Díky |
||
Bubák Profil |
#2 · Zasláno: 6. 1. 2012, 19:00:30
Pravděpodobně fotografii otisknout nemohli, nevím, o jakou akci šlo, ale o úřední a zpravodajské licenci píše § 34 Autorského zákona, doporučuji přečíst. Tobě vadí odstranění vodotisku, o tom píče § 44 Autorského zákona, doporučuji pozorně přečíst, je to několik málo paragrafů.
Podle mne je to jednoznačné, souhlas s odstraněním informace , ve tvém případě vodotisku, která podle tvého rozhodnutí, coby autora provází dílo, aby dílo a práva k němu identifikovala, jsi nedal. Doporučil bych požádat o finanční vyrovnání přiloženou fakturou v rozumné výši. Jak se pak dohodneš, nechám na tobě, jestli se nakonec spokojíš s omluvou, nebo se budou cukat a začnou u nesplacené faktury nabíhat úroky. |
||
Petr_D Profil * |
#3 · Zasláno: 6. 1. 2012, 21:42:22