Autor Zpráva
donny
Profil
Dobrý deň,

Nedávno sme sa v niektorej z iných tém venovali legálnosti filmov na webových stránkach, momentálne ma zaujíma ako sa posudzuje situácia ak obsah ktorý som zverejnil na internete, niekto použije v rámci printového média na reklamné účely bez toho aby sa vôbec obťažoval pýtať či ho použiť môže (o tom že na použitie nemal súhlas ani nehovorím).

Pred časom som si kúpil nové (drahé) elektróny na moje auto. Nie som nadšený fotograf každej kraviny, ale keďže sa mi výsledok páčil, tak som si to odfotil pričom na fotke je vidieť auto (aj s ŠPZ) a za volantom sedí moja priateľka.

Túto fotku som potom na nejaký čas zverejnil na mojom profile na sociálnej sieti. Keď ma fotka prestala „baviť“ tak som ju stiahol a momentálne už na internete dostupná nie je (to že tam nie je overené). Minulý týždeň, cca. po polroku od toho čo som to odfotil som si v poštovej schránke našiel lokálne noviny distribuované zadarmo v rámci Bratislavskej mestskej časti. Dotyčné printové médium zarába financie len na reklame. No a tu je to čo ma zaskočilo. Uprostred reklamnej stránky som našiel pomerne veľkú reklamu na Autoservis XY, pričom v reklame hovoria o tom ako expresne a špičkovo opravujú autá, alebo ako sú jeden z dvoch importérov špičkových diskov (čo mimochodom je klamlivá reklama, pretože len ja viem o štyroch importéroch!) a ako „podmaz“ týchto textov je fotka môjho auta (opäť vidno aj ŠPZ a "šoférku").

Autoservis XY mi vozidlo neservisuje, nikdy som u nich nebol, neriešili ani moje disky..

Takže otázky..

1. Je podľa Vás chovanie autoservisu protizákonné? (Podľa mňa áno, zverejnenie fotky na webe, ma pokiaľ viem nezbavuje autorských práv? Mení sa niečo ak pri fotke ale neboli uvedené žiadne podmienky používania?) Je za vzniknutú situáciu zodpovedné aj printové médium?