Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Marti_n Profil |
#1 · Zasláno: 13. 7. 2014, 21:36:14
Dobrý deň,
V poslednej dobe som sa zamyslel nad súčasným boomom sociálnych sieti. Myslíte si, že v tomto smere je možný ďalší vývoj a prísť s niečim novým? Lebo máme veľkého modrého giganta, ďalej máme sociálnu sieť pre pracovnú oblasť. Máme projekt od Google. Sú to všetko firmy, ktoré majú veľký kapitál a team odborníkov v odbore. Myslím si, že so sociálnou sieťou podobnej týmto čo som menoval sa nedá konkurovať. Myslíte si, že v tejto oblasti sa dá stále niečo nové vymyslieť? V čase keď Mark písal facebook, tak už bol MySpace a Friendster. Ale zase Mark prišiel s vecami čo nemali. V tejto dobe mám pocit, že už je v tomto obore vymyslené všetko, ale nemôže to tak byť, vždy sa dá prísť s niečim novým. Aký máte na to názor vy? |
||
Taurus Profil |
#2 · Zasláno: 13. 7. 2014, 22:02:11
Určitě. Byl bych pro síť, kde by její zakladatelé byli slušní lidé. To co se děje dlouhodobě s FB nebo jak je to všelijaké s Googlem, to snad nepotřebuje komentář.
|
||
Joker Profil |
#3 · Zasláno: 14. 7. 2014, 00:11:16
Marti_n:
„Myslíte si, že v tomto smere je možný ďalší vývoj a prísť s niečim novým?“ Určitě. „Myslím si, že so sociálnou sieťou podobnej týmto čo som menoval sa nedá konkurovať.“ Proč by ne? Samozřejmě je asi nesmysl v jednom člověku bez větších prostředků naprogramovat „druhý Facebook“ (= principiálně totéž jako Facebook, ale s nějakými rozšířeními) a snažit se převálcovat Facebook. Ale jistě je možné udělat něco jiného než Facebook a mít s tím úspěch. V tom právě spočívá to přijít s něčím novým, mít nějaký nový nápad. Když odbočím, spousta lidí právě na tom omylu staví své přesvědčení, že nemůže fungovat svobodný trh: Tvrdí, že ve spoustě odvětví časem vznikne jedna dominantní společnost, proti které nikdo nový nebude mít šanci. Neberou ale v úvahu, že konkurence neznamená jen „dělat to co dělají všichni ostatní, ale lépe“, ale i přicházet s novými nápady. Jistě je možné sociální síť pojmout jinak než Facebook (viz třeba Twitter), založit na jiném médiu (Pinterest), specializovat se na určitý region (VK), na určitý druh kontaktu (LinkedIn), jen na určitou komunitu (z toho pohledu by „sociální sítě“ mohly být různé webové komunity, třeba i DJPW). Chce to jen nápad. Podle mě úpadek českých sociálních sítí (Lidé.cz, Líbímseti, Spolužáci) neznamená, že by Facebooku nebylo možné konkurovat, ale že prostě jen nevědí jak. (Třeba Seznam dokáže v rámci ČR pořád konkurovat Googlu ve vyhledávání nebo v online mapách, není důvod, aby nebylo možné konkurovat Facebooku.) |
||
Časová prodleva: 10 let
|
0